Jump to content

Syk Sarcophyton sp. ?

Nano
 Share

Recommended Posts

Har sett at dette har vert på stammen av korallen god stunn, men har ikke sett på det som noe farlig før så som den har blitt veldig "rynkete / Skrukkete" Er det bare allger som gjør dette er det skadelig med slike alger eller hva er det?

Eneste grunnen til at det ser ut som at den sturer på bilde 3 er at dette bildet ble tatt for 5 min siden og lyset kom på for 10 min siden, så den pleier og ha alle polyppene ute ;-)

Hmmm. Av det jeg vet og har lest ser ikke den stammen helt 100% ut. Grunnen til at jeg ser det er fordi Sarcophyton bytter "skinn" for og kvitte seg med alger og dritt som fester seg på stammen og hode! Og med så mye alger som den har er det nok en stund siden den byttet! Jeg har en nokså stor Sarcophyton i karret mitt og den er helt lys i vevet ned til roten/feste på steinen! Min slippe også skinnet 1-2 ganger i måneden og blir da 110% ren for ulumskheter!

Dette er kun hva jeg mener og det jeg har lest, hvis noen andre har en annen oppfatning så ikke nøl med og kontre!

Ser ut som det er noe "mere" enn cyano på den stammen.

Min sarco er helt lys i stammen hele veien, og har litt "rødskjær" av cyano nederst.

Sarcoen din ser jo helt frisk ut ellers. Men nederste del av stammen virker litt "tvilsom"

Sarco er hardfør, og tåler å bli kuttet i uten at den tar skade av det.

Jeg ville bare ha kuttet stammen like over det "dårlige" området, og festet den på nytt. :-)

Får den forresten nok sirkulasjon? Sarco trives best med en del sirkulasjon. Det gjør det lettere for den å skifte skinn. :mrgreen:

Edited by Barracuda