Jump to content

hva kan jeg bruke til og beskytte varmekolba mot og knuse eller dyr brenner seg?

raysis
 Share

Recommended Posts

Hei.

Har ei varmekolbe som er rent glass som ligger oppi karet uten noe form for beskyttelse rundt, Er redd en litt større fisk eller noe skal rase inntil den slik at den kan knuse i vannet.. Er det noen med tips til hva jeg kan bruke for og beskytte den mot slag eller støt?

Takker for svar.

I løpet av de over 40 år jeg har hatt akvarium så har det gått med noen varmekolber, og alle har jeg tatt knekken på selv.

Aldri har jeg opplevd at en fisk har ødelagt varmekolber, og jeg har hatt det meste av ildsinte store ciklider.

Nå etter at jeg har saltet vannet mitt har jeg hatt varmekolba i sumpen.

Mvh Roar

Tror ikke fisken din greier å ta knekken på kolba di.

Hvis du hadde en 25cm lang Queen Trigger fisk så hadde det gått greit. Det kan jeg skrive under på :D

Det olme beistet spiste gule kirurger til frokost og klovner til dessert før jeg fikk donert den vekk til akvariet i Bergen..

http://www.getahugetank.com/images/Queen_Triggerfish.jpg

Dette er lenge siden nå.....:oops: Eneste den gikk ihop med var murene ålene.

Hvis du hadde en 25cm lang Queen Trigger fisk så hadde det gått greit. Det kan jeg skrive under på :D

Det olme beistet spiste gule kirurger til frokost og klovner til dessert før jeg fikk donert den vekk til akvariet i Bergen..

http://www.getahugetank.com/images/Queen_Triggerfish.jpg

Dette er lenge siden nå.....:oops: Eneste den gikk ihop med var murene ålene.

Det var en meget vakker fisk. Synd du måtte gi den bort.

Jeg har også hatt en trigger som tok livet av en varmekolbe. Hadde en 20 cm lang Rhinecanthus aculeatus i et fish only-akvarium, og den viste stor interesse for lyset som lyser og slukker når termostaten i varmekolben kobler varmeelementet inn og ut.

Etter noen uker tok nysgjerrigheten overhånd, og fisken tok en liten prøvesmak. Store tenner og kraftige kjever var mer enn glasset i kolben tålte, så det hele resulterte i kortslutning og mørkt hus, hehe. Hvis man har store triggere bør varmekolben plasseres i sumpen eller beskyttes.