Jump to content

svamp hjelp

Anartica
 Share

Recommended Posts

eg har fått noen tynt lag med lilla/rosa greier på svampen min, hva er dette, og er det skadelig for svampen, tror det forsvant om natten. svampen er ikke så bra heller då den var øve 8 timer over vann og var ganske kald, ser noen biter detter av, er det noe eg kan gjøre for at den skal overleve, har hatt den i over en uke nå.

dere skulle fått bilde,men eg forstår ikke kossen eg får inn bilde

ok og de som du kjøpte den av hadde den ikke i vann? Hvis ikke ville jeg ikkke ha handlet av folk som ikke vet noe som en som er 15 åring vet... ikke for og gjøre det som er ille værre , men jeg har ikke peiling på hvordan man kan hjelpe den utenom og la den stå i vann og krysse fingrene...:rolleyes:

Dette har ikke noe med om hva butikken vet eller ikke. De gangene jeg har kjøpt LS i butikk så får du ikke steinen i en pose med vann eller isoporkasse med vann. Butikker som sender LS sender neppe LS i vann. Du kan jo tenke deg hvorfor.

KAlk alger er foresten en vanelig alge som lever på kalk( som navnet sier)

De vokser på stein i alr fra rødt til lilla til hvit... Disse kommer og går, det er et sunnhetstegn og ha de i akvariet. De vokser i alle mulige fasonger ;-)

Så fikk du lære litt om kalk alger også:D

• 1 month later...

de fleste svmarter dør selv etter et kort øyeblikk i luft. Jeg har en knall blå svamp som sprer seg, det problemet løser jeg ved å ta steien den har spredd seg på eller korallen - rett opp av karet og nedi igjen. Da dør den

Der jeg ikke kan løfte opp pusser jeg bort med en børste.

Kråkeboller må heller aldri få luft på seg.