Jump to content

forslag til armatur til juwel 240?

raysis
 Share

Recommended Posts

Hei!

Lurer på og skaffe mere og enda skarpere lys til saltkaret våres.

Nå har vi 2x t5 juwel marine rør med juwel armaturet og 2 reflektorer, synes det er greit nok med lys men det er noen steder i karet det er litt mørkere en feks midt på er det mest lys og skarpest. Har for tiden bare myk koraller og dem vokser og trives, men kunne tenkt meg og hatt mere lys så jeg kunne begynt med steinkoraller også for dem krever vel mere lys, myk koraller vil vel bare trives og vokse fortere til mere lys dem får?

Noen som har forslag? Hva hvis jeg bestiller og setter i enda et juwel armatur slik at jeg får 4x t5 rør isteden for 2? Det er 15000 Kelvin og 54w på et sånt juwel marine lysrør.

Hva tror dere om og ha 2 juwel armaturer? Eller er det bedre og kjøpe et annet armatur? Synes det er litt skummelt med sånn armatur som er hengt opp over karet tilfelle fiskene skal finne på og hoppe ut :)

Tar i mot forslag til lysrør og armatur, priser og hva som er best og hvor man kan kjøpe i oslo/akershus,østfold eller nettbutikk men liker helst og se på det i butikk før jeg kjøper :)