Jump to content

bytte sand

Anartica
 Share

Recommended Posts

eg tenker å kjøpe fiji pink sand, akvariet er forsatt i innkjørings perioden så er det lurt å vente til det er innkjørt eller bytte nå. ser korallen selger det med størelsen 1-2mm blir det sand då,eller er det andre plasser så selger det i mindre størelse, vil ikke ha snø storm i akvariet. lliker ikke de kulene så fulgte med red sea max 130 akvariet, kan eg forlenge innkjørings perioden vis eg skifter den nå, grusen var i bruk når eg hentet den, så det var litt liv i den.

Du bør tilsette sand ettappevis.

Skru av sirkulasjonen og ha et pvc-rør klart som når ned til bunnen av akvariet ditt.

Før røret ned til bunnen, der du vil ha sanden, og hell sanden ned gjennom røret.

Bruk gjerne en trakt.

Før røret langs bunnen mens du heller sanden i røret.

Fyll på ca 20% av bunnarealet av gangen.

Dekker du hele bunnen med ny sand, så dreper du alt eksisterende liv med en gang.

Se på det som et projekt som skal gå over flere uker.

Fyll på 20% ny sand hver gang,med et par ukers mellomrum, og du klarer og oprettholde livet i eksisterende sandlag.

Har akkurat fylt på noe mer sand i mitt akvarie ... grubla litt hvordan jeg skulle gjøre dette .... Tok ei stor sil (den man sikter mel med) fra kjøkkenskuffa og prøvde ... dette gikk over all forventning , lett å få sanden dit jeg ville . jeg hadde da vaska sanden først , det er vel forusetning for å gjøre det slik

• 1 month later...
Du bør tilsette sand ettappevis.

Skru av sirkulasjonen og ha et pvc-rør klart som når ned til bunnen av akvariet ditt.

Før røret ned til bunnen, der du vil ha sanden, og hell sanden ned gjennom røret.

Bruk gjerne en trakt.

Før røret langs bunnen mens du heller sanden i røret.

Fyll på ca 20% av bunnarealet av gangen.

Dekker du hele bunnen med ny sand, så dreper du alt eksisterende liv med en gang.

Se på det som et projekt som skal gå over flere uker.

Fyll på 20% ny sand hver gang,med et par ukers mellomrum, og du klarer og oprettholde livet i eksisterende sandlag.

mener du at eg skal helle sanden oppå den eg har nå, eller ta litt vekk og ta i ny der eg tok vekk?