Jump to content

Seekers , Aqua Medic Anthias 120-530 liter

Recommended Posts

• Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 2 weeks later...

Bedre bilder

Synes den rosa ligner mest på en Danae. Vanskelig å si uten et bedre bilde:-)

prøver med litt bedre bilde ..men ikke så lett ....på den som jeg tror er supermann ser polyppene blå/lilla ut , samme farven som basen ? stemmer dette ?

Legger og med noen bilder av Ricordea og andre montipora.:lol:

DSC00950.jpg.b6991744e468e632fa621cf4f4e64b6e.jpg

DSC00951.jpg.af2067c5dbe867f3635768cc108c6a57.jpg

DSC00952.jpg.f3836ac0bb925496b2526796ea129e14.jpg

DSC00953.jpg.d0f99c8404f29cf2c0309aaf6d4d5050.jpg

DSC00954.jpg.2a33aa32461c61810689d5a337f1ed0d.jpg

DSC00955.jpg.a830d2335561cb865390ea306a5082f1.jpg

DSC00956.jpg.1918988d5068aceb0794dee8ade765ea.jpg

DSC00957.jpg.033005a0a1d615637aea79c637a47720.jpg

Nye målinger 21.08.11

1.mnd siden sist jeg målte vannet for div.verdier . bruker ikke mer enn 130 ml av hver balling dunk , så var litt spent .

MG 1400

CA 450

KH 7

Nitrat 0

det ser fint og stabilt ut , skal ta et lite knepp oppover på alle 3 balling pumpene , da de har gått ørlite ned .(justerer opp til 150 ml.pr.døgn)

forbruket av balling ligger da på under 5 liter av hver dunk pr. mnd. og kan ikke si noe på kostnaden her ..:lol:

1,5 mnd siden siste måling og justering av balling ..det ser rimelig stabilt ut , foretar ingen justering av balling , men tilsetter litt KH buffer .

MG 1500

CA 455

KH 7,7

det har virkelig blitt enn ny hverdag etter at jeg invisterte i doseringspumpe og startet med balling ...

Er lenge siden det har vært så rent og pent oppi der..:D:D

ca 3 mnd. siden siste gang jeg hadde alt ute .....men det så fælt ut denne gang ..når får det holde til neste Thailand ferie i mai ...:lol:

Fikk også bytta 90 liter vann idag , under stor rengjøringen ...:mrgreen:

• 3 weeks later...

Hente ny fisk

Jeg og kjerringa tar turen fra stavanger til arendal idag , vi skal plukke opp en fisk som er tilsalgs der ...en som har vært på ønskelista lenge ...åsså er det visst litt annet og oppi karet som vi kan se på ....men det får vi ta etterhvert ...i første omgang er det for Purple Tang vi reiser .

Høres bra ut, den har jeg på ønskelista jeg også :-) Genialt å kjøpe "brukt" fisk; da er jo fisken akvarievant og vet du hva du får!

Lykke til og god tur :D

CP

hjemme igjen , og fisken står til aklimatisering ....det var et par nydelige keisere og oppi karet i arendal ..men det kan jeg ikke ha ...så hvis noen på sørlandet er interresert så er det bare å slå til ...en flameangel var det , og en majestic angel tror jeg selger sa ....nydelige begge 2 .

hjemme igjen , og fisken står til aklimatisering ....det var et par nydelige keisere og oppi karet i arendal ..men det kan jeg ikke ha ...så hvis noen på sørlandet er interresert så er det bare å slå til ...en flameangel var det , og en majestic angel tror jeg selger sa ....nydelige begge 2 .

En liten videosnutt , hvor jeg forsøker å filme ny purple tang som jeg hentet i arendal idag ...men ikke lett ...rask svømmer ..muligens ikke helt funnet roen etter kun få timer i mitt kar .

har nå gått litt over et døgn siden purple tang kom i karet mitt , og det har gått over all forventning ....:lol:..den svømmer fritt omkring og ingen som plager den ...litt knuffing igår ..men idag er det bra ....ellers spiser den godt , og er med å sloss om NORI på klypa sammen med de andre kirurg fiskene ...dette er nok en potensiell "sjef" i karet ..pga. størrelse ....fisken hadde gått ca 1,5 år i karet i Arendal .

Nytt vannbytte

CA 4 uker siden siste vannbytte (29.1.12) fikk idag 25.2.12 bytta 90-95 liter , blanda opp DD salt til 1026 ...tok ingen andre målinger , men pleier jo å være bra .

Purple tang som ble henta i arendal sist helg , har det aldeles utmerket ...har blitt en av " kirurg gjengen" ...

Hei

Det var meg ja:-) Så bra at den har det fint.. Du fikk deg en fin fisk der ja:D Bra å høre at den klarte turen fint!!

Hilsen Cato

Mener han heter Cato ja ...fisken virker veldig rolig ut ..blir ikke stressa om noen av de andre prøver å kjefte på den ....
Hei

Det var meg ja:-) Så bra at den har det fint.. Du fikk deg en fin fisk der ja:D Bra å høre at den klarte turen fint!!

Hilsen Cato

Den klarte turen fint , og har det fremdeles fint nå eter 1 uke ...veldig ivrig når det fores , og ingen antydning til at noen plager den ...:mrgreen:

Avgjørelsen om å konvertere til LED lys er tatt , har bestilt 2 stk Orphek Nilus , har lest endel på nettet , og kan ikke finne noe negativ omtale om Orphek sine produkter...Gieseman 250 Watt + 4 x 54 Watt T5 kommer for salg :lol:

I og med at det ikke finnes noe "stativ"for å samle flere av disse , så må jeg se om det er mulig å få laget et oppheng selv , da jeg ikke ønsker 4 vaiere fra lampene til taket , og 6 stk senere når jeg oppgraderer ...eventuelt får jeg ta en tur innom en blikkenslager å få laget en ramme som de kan ligge oppi ..

Ellers har et par av Montipora plarekorallene mine begynt å miste endel farve , eller de ser misfarvet ut , dette føler jeg at startet etter at jeg begynte å dosere KZ K balance , for ca 1,5 uke siden ..har dosert ca halvparten av det som står på flasken ...ellers begynner acropora med lilla tupper å få tilbake lilla farve , etter å ha mistet farven tidligere .....tror jeg tar en pause med doseringen , å se hva som skjer , eller til jeg får målt kalium innholdet .