Jump to content

Gul kirurg ligger bare flat på bunnen!

sjøhest1
 Share

Recommended Posts

Fisken var frisk og rask for 5 min siden, men nå ligger den bare flat på bunnen og puster. Kan det vere stress , har satt inn ny butterfly fisk i går men denne blei bare jaget yellowtangen. Ser noe kvite prikker på butterfly fisken men dette trur jeg ikkje er noe problem. Har også tilført kalk pulver i dag .

Takker for råd og svar på forhånd.

Hvet ikke om det har noe med at karret mitt er lite belastet og har gått i over 2 år nå men..... Jeg bytter kanskje vann vær 6 uke nå ( driver å eksprementerer litt ) syntes akvariet i seg selv trives mye bedre hvis jeg gir benk i tilsetningsstoffer og mer skjelden vannbytte.. Nå har jeg ikke sps da så det krever ikke så strenge vannverdier. Bruker heller ikke testkitt. det eneste jeg sjekker er temp og saltinhold resten tar ejg på øyemål. men ser fort hvis koraller eller annet misstrives / snerk på toppen av vannet i sumpen..

kjører 20 kg stein i 300 liter sammt bioballer og en skummer beregnet for 1000 liter.

back to topic.. Tror fisken din har blitt stresset ihjel, du ble bekymret over jagingen og prøvde og ordne problemet som bare førte til mer stress, gul kirurg skal alltid sisst inn om du ikke har ett veldig stort karr, hvorfor ? den er veldig dominerende og kan være veldig aggresiv mot fisk som er " snille "

Jeg mistet 2 gule kirurger i mitt kar( to forskjellige ganger), og jeg hadde også en butterfly fisk. De gikk ikke overens og kranglet i 2-3 dager før den gule måtte måtte gi tapt. Lå og pustet og peset på bunnen inni LS. Til slutt gikk den/de over til de evige planktonmarkeder.

Ved tredje forsøk var butterflyen borte,og da gikk det fint. Vet selvsagt ikke med 100% om det var butterflyen som stresset den såpass opp eller noe annet, men synes det er mest nærliggende å tenke dit.