sailfish Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 Hei! Jeg bare lurer på hva slags lim som brukes for å lime PVC ved røropplegg for akvarie. Vet at Tangit er vanlig å bruke vanligvis, men kanskje dette avgir noe som ikke er bra for akvarieinnhold? Brukes bare akvariesilikon da ell? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagaveien Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 er tangit pvc-u som eg har brugt og reingjort først med griffon cleaner dette har eg kjøpt på korallen.no så det burde vare ok mvh hagaveien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddy Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 Tangit fungerer bra, du må bare la det herde lenge nok 12 eller 24 timer. husker ikke eksakt. Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blopp Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 Tangit burde vell være helt ideelt, det er jo et vulkaniserende middel som reager med pvc, når reaksjonen er ferdig skal vell virkemiddelet være borte og det man sitter igjen med være mer eller mindre plast. Men sikkert greit å la det gå noen timer siden det er ganske kraftige løsemidler i dette, men de er veldig fluktige også da og fordamper fort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts