Jump to content

Powerposting

Sven-Egil
 Share

Recommended Posts

Fra tid til annen dukker det opp innlegg som fremstår som "Powerpostinger" :mad:

Altså innlegg som er postet for å "få innlegg på telleren".

Typisk er en kort intetsigende setning i mange poster...

Til stor glede for Powerpostere er det en meget smal sak for oss å skrive inn et vilkårlig tall i enhver bruker sin teller 8-)

Har en bruker postet f.eks. 25 "powerinnlegg" trekker vi gladlig fra 50 innlegg på telleren :mrgreen:

Eller rett og slett nullstiller telleren.

Så "Powerpostinger" lønner seg dårlig 8-)

Og ja, vi har "noen" i kikkerten og ja, det har kommet klager på dette.

• Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ser ikke helt at dette er noe problem, hva betyr det om folk har 10 eller 1000 poster?

Jeg personlig bryr meg ikke om antall poster.

Skriver jeg et innlegg og får svar, betyr antall poster ingenting for meg, jeg trekker uansett ut essensen av svarene jeg får.

Kan man ikke bare droppe hele tellingen av antall poster?

Det går vel heller på det at noen går inn for å få høyt innleggs tall. Dette gjøres ved å poste innlegg som "Fint, lekkert, elegant" osv.. dette er innlegg som egentlig ikke bidrar til noe, bortsett fra å lage tråden unødvendig lang.

Når da de 10 siste innleggene kun inneholder ett enstavelsesord blir det litt irriterende. (uten at jeg vet om de gjør det nå)

Har fulgt med på dette fenomenet en stund. Virker som folk gir seg da de kommer over 2-300 innlegg. :rolleyes:

Men må bare presisere.. Antall innlegg har ingen ting å gjøre med hvor erfaren man er i saltvanns verden..

Har fulgt med på dette fenomenet en stund. Virker som folk gir seg da de kommer over 2-300 innlegg. :rolleyes:

..

Du er inne på noe i riktig retning Clas, men desverre har alle forum noen powerpostere som aldri gir seg. :twisted:

Jeg tror også at enkelte som kommer inn i ett nytt forum egentlig kanskje ikke er ute etter maks antall postinger, men poster for og vise sin deltagelse i trådene. Det er en måte og bli kjent med andre brukere på, så det er farlig og trekke alle over en kam.

Du er inne på noe i riktig retning Clas, men desverre har alle forum noen powerpostere som aldri gir seg. :twisted:

Jeg tror også at enkelte som kommer inn i ett nytt forum egentlig kanskje ikke er ute etter maks antall postinger, men poster for og vise sin deltagelse i trådene. Det er en måte og bli kjent med andre brukere på, så det er farlig og trekke alle over en kam.

Tror du er inne på noe der MortenN, selv poster jeg endel korte svar,som du sier prøver å skape kontakter å føle at man kan ha tilhørighet her.

Hva med noe slikt e.l. ?

[AJAX] Helpful Answers - Post Rating System (plus many sub-features)

Every day your users contribute hundreds if not thousands of posts making it hard for new members and guests to separate out the best answers from those that are less helpful. The Helpful Answers System offers your members a quick way (AJAX) to rate individual posts as either helpful or not allowing future visitors to understand the benefits of each post

Link:http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=204117

/Pål

[AJAX] Helpful Answers - Post Rating System (plus many sub-features)

Every day your users contribute hundreds if not thousands of posts making it hard for new members and guests to separate out the best answers from those that are less helpful. The Helpful Answers System offers your members a quick way (AJAX) to rate individual posts as either helpful or not allowing future visitors to understand the benefits of each post

Link:http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=204117

/Pål

god ide.. :-)

Guest Dvergkeiser

Jeg synes power - postere bør få lov til å holde på de , slik avslører de seg selv , jo flere meningsløse innlegg de poster , jo fortere blir deres "verdi" synlig for andre :mrgreen:

...skal de ikke få skrive noe intetsigende , kan de komme å dikte opp verre ting ;-)

...hvordan skal sensuren da handteres :rolleyes:

...og hvem skal avgjøre hva som kvalifiserer til å bli "dømt ", ikke lurt å gi enkel ros til andre lengre skjønner jeg , da lever man farlig ...

mvh

Thomas

Må si at dette virker på meg som en fornuftig greie:-)

Jeg som ganske ny saltvannsakvarist, men som har lest maaaaasse på internett, ville nok satt meg selv som "lite erfaring, men rik på teori":mrgreen:

Et annet forum jeg er medlem på (ikke for saltvanns-hobbyen;-)), http://www.fluefiskesiden.no/forum har denne løsningen inkl.

At forumet også har innleggsteller, er en annen sak:?

Kunne det ikke heller vært noe som f.eks. viste "erfaring: 3 år" eller "nybegynner, erfaren, ekspert osv" isteden? Er det noen i det hele tatt som bryr seg om antall poster i et forum? Så får man ihvertfall et lite inntrykk av erfaringen til de som gir deg råd ;-)

Synes vel heller ikke antall innlegg forteller meg så mye om kvaliteten på det posteren poster...tomme tønner...og alt det der :lol:

Tellern kunne gjerne fjernes for min del, men på sikt kunne det være interessant med en type "rating" funksjon slik man har på selgere.

Ellers liker jeg den gode gamle funksjonen vi har i dag for å se andre tråder/poster som en bruker har postet. 500 poster med superlativer vil jo si sitt når jeg sjekker en bruker jeg ikke kjenner her på forumet.

I tillegg merker man fort hvem som poster mye og kvaliteten på innholdet, og at det nødvendigvis ikke har noen sammenheng med antallet poster.

ser ikke problemet men spiler ingen role får meg synes det er kosilg om det står bar et (det var fint) noe jeg ofte skriver da jeg synes det er det er ikke det lit av påhenget her da vis ingen gomenter det jeg leger ut så så kommer jeg ikke til og lege ut noe mer heler synes det er koselig om det ikke skrives så mye jeg da :D