Sven-Egil Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Fra tid til annen dukker det opp innlegg som fremstår som "Powerpostinger" :mad: Altså innlegg som er postet for å "få innlegg på telleren". Typisk er en kort intetsigende setning i mange poster... Til stor glede for Powerpostere er det en meget smal sak for oss å skrive inn et vilkårlig tall i enhver bruker sin teller Har en bruker postet f.eks. 25 "powerinnlegg" trekker vi gladlig fra 50 innlegg på telleren Eller rett og slett nullstiller telleren. Så "Powerpostinger" lønner seg dårlig Og ja, vi har "noen" i kikkerten og ja, det har kommet klager på dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenN Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Til stor glede for Powerpostere er det en meget smal sak for oss å skrive inn et vilkårlig tall i enhver bruker sin teller Ahhhhaaaa, er det derfor du har like mange innlegg alene som alle oss andre til sammen.. ?? :D:D:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven-Egil Posted February 4, 2010 Author Report Share Posted February 4, 2010 Jupp Og sjekk "slaven min" Forum-Tester Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruben2002 Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Ser ikke helt at dette er noe problem, hva betyr det om folk har 10 eller 1000 poster? Jeg personlig bryr meg ikke om antall poster. Skriver jeg et innlegg og får svar, betyr antall poster ingenting for meg, jeg trekker uansett ut essensen av svarene jeg får. Kan man ikke bare droppe hele tellingen av antall poster? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimshans Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Hvorfor ikke bare fjerne hele telleren, så slipper vi dette. Det er jo en ganske så ubrukelig/unyttig funksjon egentlig, og sier heller ikke noe om kompetansenivået til den enkelte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven-Egil Posted February 4, 2010 Author Report Share Posted February 4, 2010 Hvorfor ikke bare fjerne hele telleren, så slipper vi dette. Det er jo en ganske så ubrukelig/unyttig funksjon egentlig, og sier heller ikke noe om kompetansenivået til den enkelte. Hør-Hør... :-) Da tror jeg vi lager en liten avstemning jeg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
creek Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Det går vel heller på det at noen går inn for å få høyt innleggs tall. Dette gjøres ved å poste innlegg som "Fint, lekkert, elegant" osv.. dette er innlegg som egentlig ikke bidrar til noe, bortsett fra å lage tråden unødvendig lang. Når da de 10 siste innleggene kun inneholder ett enstavelsesord blir det litt irriterende. (uten at jeg vet om de gjør det nå) Har fulgt med på dette fenomenet en stund. Virker som folk gir seg da de kommer over 2-300 innlegg. :rolleyes: Men må bare presisere.. Antall innlegg har ingen ting å gjøre med hvor erfaren man er i saltvanns verden.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shovelhead Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Ja det er utrolig hva folk henger seg opp i, kan godt fjerne hele innleggs telleren for min del, er med her på forumet for å prøve å lære mer om saltvann, at noen svar blir korte har vel sikkert sine grunner. man må vel ikke skrive lange avhandlinger hver gang man svarer/uttrykker seg??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenN Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Har fulgt med på dette fenomenet en stund. Virker som folk gir seg da de kommer over 2-300 innlegg. :rolleyes: .. Du er inne på noe i riktig retning Clas, men desverre har alle forum noen powerpostere som aldri gir seg. Jeg tror også at enkelte som kommer inn i ett nytt forum egentlig kanskje ikke er ute etter maks antall postinger, men poster for og vise sin deltagelse i trådene. Det er en måte og bli kjent med andre brukere på, så det er farlig og trekke alle over en kam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shovelhead Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Du er inne på noe i riktig retning Clas, men desverre har alle forum noen powerpostere som aldri gir seg. Jeg tror også at enkelte som kommer inn i ett nytt forum egentlig kanskje ikke er ute etter maks antall postinger, men poster for og vise sin deltagelse i trådene. Det er en måte og bli kjent med andre brukere på, så det er farlig og trekke alle over en kam. Tror du er inne på noe der MortenN, selv poster jeg endel korte svar,som du sier prøver å skape kontakter å føle at man kan ha tilhørighet her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1538Moss Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Hva med noe slikt e.l. ? [AJAX] Helpful Answers - Post Rating System (plus many sub-features) Every day your users contribute hundreds if not thousands of posts making it hard for new members and guests to separate out the best answers from those that are less helpful. The Helpful Answers System offers your members a quick way (AJAX) to rate individual posts as either helpful or not allowing future visitors to understand the benefits of each post Link:http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=204117 /Pål Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven-Egil Posted February 4, 2010 Author Report Share Posted February 4, 2010 Helpful Answers - Post Rating System (plus many sub-features) /Pål Bør vurderes, synes jeg Takk for tipset Pål :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenN Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 [AJAX] Helpful Answers - Post Rating System (plus many sub-features) Every day your users contribute hundreds if not thousands of posts making it hard for new members and guests to separate out the best answers from those that are less helpful. The Helpful Answers System offers your members a quick way (AJAX) to rate individual posts as either helpful or not allowing future visitors to understand the benefits of each post Link:http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=204117 /Pål god ide.. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H.a.Z Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Jeg må si at jeg kun har sett Sven-Egil som en Powerposter, har ikke merket meg noen andre. Men spesielt for en tid tilbake da, ikke i det siste :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BigBlue Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Ikke bruk tid og krefter på dette la det nå være slik det er. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven-Egil Posted February 4, 2010 Author Report Share Posted February 4, 2010 @bigblue- Du er inne på noe der... Er ganske mye jobb å redesigne forsiden, endre moduler osv.. Er jo nok å bruke tid og resurser på som er mye høyere prioritert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
creek Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Må si meg enig der. Er man skravle syk har vi GPP delen, og vil man bare si hei eller noen ord om seg selv har vi reef café. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
selje Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Kunne det ikke heller vært noe som f.eks. viste "erfaring: 3 år" eller "nybegynner, erfaren, ekspert osv" isteden? Er det noen i det hele tatt som bryr seg om antall poster i et forum? Så får man ihvertfall et lite inntrykk av erfaringen til de som gir deg råd ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dvergkeiser Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Jeg synes power - postere bør få lov til å holde på de , slik avslører de seg selv , jo flere meningsløse innlegg de poster , jo fortere blir deres "verdi" synlig for andre ...skal de ikke få skrive noe intetsigende , kan de komme å dikte opp verre ting ;-) ...hvordan skal sensuren da handteres :rolleyes: ...og hvem skal avgjøre hva som kvalifiserer til å bli "dømt ", ikke lurt å gi enkel ros til andre lengre skjønner jeg , da lever man farlig ... mvh Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sailfish Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Må si at dette virker på meg som en fornuftig greie:-) Jeg som ganske ny saltvannsakvarist, men som har lest maaaaasse på internett, ville nok satt meg selv som "lite erfaring, men rik på teori":mrgreen: Et annet forum jeg er medlem på (ikke for saltvanns-hobbyen;-)), http://www.fluefiskesiden.no/forum har denne løsningen inkl. At forumet også har innleggsteller, er en annen sak:? Kunne det ikke heller vært noe som f.eks. viste "erfaring: 3 år" eller "nybegynner, erfaren, ekspert osv" isteden? Er det noen i det hele tatt som bryr seg om antall poster i et forum? Så får man ihvertfall et lite inntrykk av erfaringen til de som gir deg råd ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorleif Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Synes vel heller ikke antall innlegg forteller meg så mye om kvaliteten på det posteren poster...tomme tønner...og alt det der Tellern kunne gjerne fjernes for min del, men på sikt kunne det være interessant med en type "rating" funksjon slik man har på selgere. Ellers liker jeg den gode gamle funksjonen vi har i dag for å se andre tråder/poster som en bruker har postet. 500 poster med superlativer vil jo si sitt når jeg sjekker en bruker jeg ikke kjenner her på forumet. I tillegg merker man fort hvem som poster mye og kvaliteten på innholdet, og at det nødvendigvis ikke har noen sammenheng med antallet poster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorleif Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 vil bare tilføye at dette ikke bør være noen prioritet for web-gruppa, og at de får selv avgjøre når no slikt skal endres. ha!! der fikk jeg en til på tellern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robin73 Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 ser ikke problemet men spiler ingen role får meg synes det er kosilg om det står bar et (det var fint) noe jeg ofte skriver da jeg synes det er det er ikke det lit av påhenget her da vis ingen gomenter det jeg leger ut så så kommer jeg ikke til og lege ut noe mer heler synes det er koselig om det ikke skrives så mye jeg da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
espenlg Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 For min del kan det godt fjernes. Jeg syntes nesten er på kanten til pinlig at jeg har så mange innlegg, men føler aldri at jeg har "powerpostet" innlegg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robin73 Posted February 5, 2010 Report Share Posted February 5, 2010 vis det er en pådriver tillat flere bruker forumet så synes jeg det er bra selv mo de ikke skriver lange innlegg er det ikke det som er vitsen da få mest mulig til og skrive og bruke forumet eler har jeg misforstått:confused: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts