Jump to content

Kjøp/salg

Recommended Posts

Syntes den nye kjøp / salg " forumet " ser pent ut men lite funksjonelt, litt uoversiktelig og lign .. andre som også syntes dette eller er det bare meg ?

Likte vel bedre det gamle , ihvertfall det med at nye annonser kom opp på fremsiden av forumet .

Har enda ikke funnet ut hvordan jeg fjerner min egen annonse , eller setter solgt ?

Blir dere aldri fornøyde??

Noen er kronisk motstanderer mot forandring.

Hadde det blitt forandret fra denne nye utgaven, tilbake til den gamle så ville det sikkert vært den samme visa.....jeg likte den gamle bedre!!

?? andres synspunkter er noe dritt ..:roll:

Hadde man fått beskjed på fremsiden når det er nye annonser , samt at fylke /sted fremkom bedre ..så hadde dette vært helt topp.

Men man har jo fått beskjed at det jobbes med å få til dette .:D

Jeg likte den nye modulen, men som med alt nytt så må den læres, eller venne seg til den. Like sikkert som at det vil komme endringer ettersom vi finner forbedringer/mangler.

God jobb av creek og web-gruppa :mrgreen:

Må si meg helt enig her. Og fått på steds kolonne og oppdateringer på forsiden så hadde den blitt tilnærmet perfekt.

Takk for innsatsen :D

Axel

Det er vel noen "små bugs" som kanskje kan rettes opp?

Fraktpris kan du bare sette tall.... etter avtale hadde jo vært fint?

Annonser som prisen reduseres i fra selger skulle kommet opp på topp igjen, eller fått for eksempel et rødt flagg....;-). Mye enklere for kjøpere og slå til da prisen er mer passelig for lommeboka. :-)

Men for all del, jeg synes den nye modullen er fin....godt jobba.:D

Det er vel noen "små bugs" som kanskje kan rettes opp?

Fraktpris kan du bare sette tall.... etter avtale hadde jo vært fint?

Annonser som prisen reduseres i fra selger skulle kommet opp på topp igjen, eller fått for eksempel et rødt flagg....;-). Mye enklere for kjøpere og slå til da prisen er mer passelig for lommeboka. :-)

Men for all del, jeg synes den nye modullen er fin....godt jobba.:D

Fraktpris kan jeg ikke gjøre noe med, da den er integrert med papal funksjonen. Dvs om man bruker paypal legges fraktpris automatisk til i prisen. Derfor er denne låst til tall.

Man får heller skrive "etter avtale" i teksten.

Redusering i prisen vet jeg neimen ikke hvordan man skal få opp. Skal høre meg for med de som mulignes kan vite.

Det jeg tenkte på var egentlig å ha det så enkelt som mulig ( litt rema 1000 )

men creek , tums upp =) du gjør en bra jobb

btw : når jeg får meldinger inn på salgstråden så svarer jeg event til en persjon, får han det da som pm eller får han meld der inne ? har svart 3 stk men ingen svar tilbake ?)

Salgsbiten er veldig bra.

Selv om ingen har ringt på lampen min:cry:

Det skal jeg gi styret skylden for;-)

Det flotte med det nye opplegget syntes jeg er at det er mye mer tilgjengelig for folk som ikke har brukernavn og passord på forumet.

Hvor ellers skulle man kunne finne utstyr til saltvannkar enn SALTVANNSFORUM.NO???

Ganske innlysende adresse og søke på om man er intresert i greier.

Om en selger en vare på auksjon og prisen settes til kr. 400,-, så får man ikke lagt inn bud på kr. 400,- (om man er første budgiver). Da må man legge inn et høyere beløp.

Sånn virket det iallefall når jeg testet.

Pål

Ja, stemmer det. Man må legge et høyere bud. Utgangsbudet (selgers) er på 400 kr.

Neste bud er avhengig av pris på varen.

Om prisen er mindre enn 10kr økes budet med 0.5 kr.

Om prisen er mindre enn 50kr økes budet med 5 kr

Om prisen er mindre enn 100kr økes budet med 10 kr

Om prisen er mindre enn 500kr økes budet med 25 kr

Høyere pris en 500 gir en budøkning på 50 kr.

Så et bud på en vare til 400 vil trenge et bud på 425kr.

Det jeg tenkte på var egentlig å ha det så enkelt som mulig ( litt rema 1000 )

men creek , tums upp =) du gjør en bra jobb

btw : når jeg får meldinger inn på salgstråden så svarer jeg event til en persjon, får han det da som pm eller får han meld der inne ? har svart 3 stk men ingen svar tilbake ?)

Man får den som en melding i salgstråden. Det et 2 ulike typer PM. Ingen god løsning, men er vanskelig å få integrert de to.

Nei ikke noe rema her nei. Her er det COOP, for fellesskapet. :rolleyes:

Hei!

Ser nettakvariet.no har samme kjøp&aelg applikasjon som saltvannsforum (i alle fall av utseende). Jeg ser at der så kommer likevel objektene opp på "Nye innlegg" lista når de legges inn. Er det et annet system?

Kan man sperre for den PM delene som ligger under Kjøp&salg delen? Opplever at jeg får PM der, men siden de ikke kommer opp før man evnt går inn på Kjøp&salg så glemmer jeg å sjekke dem\overser dem.