espenmoe Posted February 1, 2010 Report Share Posted February 1, 2010 Denne saken har rette og slett vokst fram de siste ukene. Rødlilla, gjengitt ca. i riktig størrelse på bildet. Den virker litt hard i substansen. Noen som vet hva det er? Skal jeg tippe, vil jeg vel satse på en eller annen form for kalkalge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roy Posted February 1, 2010 Report Share Posted February 1, 2010 Kan det være en kalkalge av typen Galaxaura? Synes den ligner på noen alger som er avbildet i "The Modern Coral Reef Aquarium, Volume 1", Fosså & Nilsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted February 1, 2010 Report Share Posted February 1, 2010 Er det lenge siden du startet opp? Jeg fikk en voldsom vekst av disse på en keramikksøyle noen uker etter oppstart. Dessverre kollapset de like fort som de kom. Fantastisk flott så lenge det varte, ihvertfall. Fikk bekreftet på reefcentral at det var en kalkalge, men husker ikke hvilken.... Skadelig er den ihvertfall ikke, så du får nyte den mens du har den! ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
espenmoe Posted February 1, 2010 Author Report Share Posted February 1, 2010 Den dukket opp fem måneder etter oppstart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts