Jump to content

Marinakvariet

saltvannsforum
 Share

Recommended Posts

Sted: Sverige- Göteborg.

Webside: http://www.marinakvariet.com

Husk Cites regler ved handel i utlandet.

Tips:

Husk å vise til det positive.

Husk at alle saker har to sider!

Ikke alt kommer nødvendigvis frem i de enkelte postinger.

Det er lurt å basere omtalen på erfaring fra flere besøk.

Alle kan ha en dårlig dag.

Tenk nøye gjennom før du poster.

Det du skriver kan ha stor betydning for mange.

Vær saklig og høflig.

Eller kan innlegget ditt fort bli fjernet.

Edited by Sven-Egil

• 1 month later...

Marinakvariet

Sted: Göteborg

Webside: http://www.marinakvariet.com

Marinakvariet ligger litt syd for Gøteborg langs E6 mot Malmö, ca 10 minutter fra Liseberg. Det er lett å finne frem:-)

Butikken ligger i et lager/industribygg og er ganske enkelt utstyrt, MEN ikke det som er i akvariene:-). Akvariene er delt i 3 separate vann/filtersystem.

- Et ca 2,5 meter langt show/salgsakvarium. Her finnes det store koraller for salg, du får ikke Bengt til å prøve å fange fisk i det karet. Har gått uten skummer i mange år!

- Et 2x1x0.6m korall kar, som alltid er fullt med SPS/LPS mm

- Reolsystem med i alt 10 ganske store (ca 200-400 liter) kar med fisk. I dette blir det heller ikke brukt skummer, men et ganske stort dryppfilter som har gått i over 10 år. UV er også koblet til dette systemet.

Innehaveren, Bengt, er en kunnskapsrik, ærlig akvarist/forhandler som har holdt på saltvann veldig lenge. Jeg opplevde da jeg begynte å handle hos ham for ca 5 år siden, at han absolutt ikke nødvendigvis skulle selge alt til meg, men ville høre hva jeg hadde fra før og advarte meg om jeg ønsket å kjøpe feil ting til akvariet mitt på det stadiet jeg var da.

Butikken er ikke åpen hver dag, som oftest 2 ettermiddager i uka samt i helgene. Sjekk hjemmesiden før du reiser! Bengt er ikke interresert av data, så skal du kontakte ham så ring!

Om jeg skulle gi terningkast, så blir det 6- (igjen). Minuset er pga lokalene. Fiskene er alltid i god form, har ennå til gode å se noen halvdøde slappinger flyte rundt. Når det gjelder koraller så er det mest SPS/LPS det går i, men det finnes også mye annet, spesielt i showakvariet. For de mykis frelste så kan nevnes at også Bengt kjører mest med mykt/LPS i sine hjemmekar. Se http://www.marinakvariet.com/?page_id=62

Bengt er en fantastisk hyggelig fyr. Hadde mange telefonsamtaler med ham før jeg skulle sette opp et nytt akvarie for noen år siden, og fikk mye god hjelp. Det er lett å bli kriminell av å dra hit, for det var ufattelig mange fine (og billige) steinkoraller.

Viktig å huske på å ha kontanter, for han tar ikke kort.