Jump to content

Nye medlemskort

Recommended Posts

Medlemskortet 2010 var veldig flott. Det er mitt første, så jeg vet ikke hvordan de så ut tidligere. Likevel lurte jeg litt på reklamen fra Jan Holt som stod på. Jeg forstår det slik at det er de som har betalt for kostnadene ved å lage dem. Likevel lurte jeg bare på om dette var noe som alle Vip-forhandlerne hadde fått tilbud om? Dette må jo være en gylden anledning for oss til å få inn litt i "klubbkassa". Jeg vil tro at også flere forhandlere kunne være interesserte i dette. I tillegg kunne jo da alle "Vippene" hatt logoene sine på kortet (ved å kjøpe seg inn på det) slik at medlemmene også så hvor vi fikk rabatter. (Jeg har forøvrig handlet hele karet mitt på Jan Holt, så jeg er egentlig godt fornøyd med logoen altså)

sitter ikke i styre og stell, men har plukket opp at jan holt var med å starte opp saltvannsforum i sin tid, og sponser trykkingen av kortene, så jeg ser ikke på det som noe problem. Ikke har jeg handlet der heller ;-)

Det er ikke noe problem for meg heller. Jeg skriver bare hvorledes det oppfattes utenifra.

Hvis de som var med og startet foreningen i sin tid skal krediteres på medlemskortet, så savner jeg noen flere logoer. ;-)

Det er imponerende og lese at en selvstendig frittstående uavhengig forening tillater reklamelogo fra en av mange butikker i Norge på medlemskortet. 10 poeng til styret i saltvannsforum som har godkjent dette.

Det lukter korrupsjon lang vei!

Sukk.

Du kan mange fine ord, men vet du betydningen av dem? Jeg håper du ikke vet det, og at det bare er mangel på normal folkeskikk og sunn fornuft som gjør at du poster slikt.

Les og lær. Sjekk disse to linkene, så blir du kanskje litt mere opplyst.

http://no.wikipedia.org/wiki/Korrupsjon

http://no.wikipedia.org/wiki/Sponsor

Kanskje du kan tenke deg om et par tre ganger før du kaster rundt deg med grunnløse beskyldninger basert på løse antagelser.

Så så... personangrep er vel ikke tillatt, er det vel? spesielt ikke fra en moderator, eller?

Dette er alles forum, alle skal kunne si noe om hvordan de oppfatter verden så lenge det er innenfor de gitte retningslinjer.

Er ikke enig med MortenN men heller ikke måten moderator besvarte hans meninger.

Om medlemskortet er sponset av de som i sin tid tok initiativet til å sette i gang i bevegelse som i dag er satt i system, er bare bra.

Dette kortet kan med tiden utvikle seg til et bra konsept med smart-chip og det hele. Og da kan flere aktører om de vil være med å finansiere dette.

En så lenge så ser jeg ikke behovet for at flere skal dele på det.

Enkelt fortalt, ALLE forhandlere fikk tilbudet om VIP Forhandler avtaler og hva de ønsket å bidra med.

Vi snakket med mange forhandlere personlig, Jan Holt gikk inn på en avtale med å sponse medlemskortene i 2 år mot logo på kortene.

Altså en avtale som var mulig for alle, jan holt akvarium valgte å benytte denne muligheten, vi kan jo ikke tvinge andre forhandlere inn på avtaler som de ikke ønsker.

Men muligens ser andre forhandlere muligheter når avtalem med JHA går ut.

Jan Holt Akvarium dekket innkjøp og drift av plastkortprinter og medlemskort i en 2 års periode, mot logo på medlemskortene, når perioden er utløpe kan andre forhandlere gjerne reklamere på medlemskortene om de ønsker det.

Saltvannsforum går selvfølgelig ut og forespør alle forhandlere om hvem som vil reklamere på kortene og hva de ønsker å betale for dette.

Vi i en liten klubb ser på dette som en fin mulighet til å gi medlemmene et skikkelig plastkort og ikke bare en "fillete papirbit" uten at klubbkassen blir skadelidene.

Hele vitsen med VIP forhandlere er at avtalene kommer klubben og medlemmene til gode.

Altså rabatt til medlemmer og akvarier og utstyr til premier til stormøter.

og pengene som dette genererer går direkte til klubbens drift.

Vi i styret, webgruppe og admin jobber gratis for klubben og har ingen fordeler fremfor klubbensmedlemmer.

At MortenM påstår at vi er korupte finner jeg MEGET beklaglig og jeg håper han dementerer dette.

Dette er en prosess som også har blitt belyst på flere medlemsmøter, så det bør ikke være ukjent for medlemmene.

Edited by Sven-Egil
Rettet fra 3 år til 2 år..

Trist lesing på fredags kveld med cognacen i hånda

Jeg syntes det er utrolig trist at det så ofte brukes energi på å kritisere andre medlemmer her på forumet.

Jeg syntes det er flott at folk utrykker sine meninger og en liten diskusjon er helt greit, men det er langt bedre og morsommere når folk bruker sin tid og energi på å diskutere grunnen til at vi er på denne siden alle sammen. SALTVANN som hobby og levemåte.

Endret navn

Nei nå må du gi deg BigBlue. Det Gaute skriver har da ikke noe med personangrep å gjøre. Det er bare et svar på et forferdelig frekt innlegg om korrupsjon i styret.

Jeg legger til at jeg også er en av de som støttet innlegget til Gaute.

Mvh Roar

Edited by Roar

Det var godt å høre, Sven-Egil at alle vip-forhandlerne var forespurt. Det var det jeg håpet på. Dere som sitter i styre og stell her gjør en kjempe jobb, synes jeg. Og det med at JanHolt sponser kortproduksjonen er genialt. Jeg tror absolutt at dette kortet i fremtiden kan vise seg å bli eksklusivt å få ha logoen sin på når andre ser hvordan dette blir. Det er derimot viktig at vi alle er med å medvirker til at Saltvannsforum er noe forhandlerne anser som posiivt og nyttig i det videre. (En sunn diskusjon er sunt, men krangling og sure miner tjener ingen på.) Takk for et kult medlemskort med muligheter.

Jeg skrev et innleg for en uke siden vedr normal oppførsel, og det holdt ikke... 1.Styre og modratorene gjør en utrolig flott jobb for oss andre, takk.

2. Det å beskylde styre for å være korrupte holder ikke mål.......

De aller fleste medlemmskort som jeg har i andre klubber/foreninger innholder en logo fra sponsorer..

EA

Helt enig, Erik!!

Det må da ærlig talt være måte på hva folk kan tillate seg??

MortenN;

1. Er du misfornøyd med driften så er det fullt mulig å endre den, uten sure oppgulp, men gjennom å verve seg i styret, være aktivt med på årsmøter etc.

2. Hvor mye har du gravd i denne saken før du slenger ut grove sjikaner, som "korrupsjon"??

Når det viser seg at alle VIP - forhandlere har fått tilbudet, men JHA takket ja, så sier vel dette at alt har foragått på en ryddig og ordentlig måte.

3. Hva hadde reaksjonen blitt hvis klubben hadde sagt at medlemmene måtte betale for hvert sitt plastikk kort, da det ikke var midler til å trykke det?

Har du så fryktelig mye imot dette så hold deg til et forum som liker sure oppgulp fra medlemmene.

Dette forumet er, såvidt meg bekjent, ment for å danne et HYGGELIG og godt SAMHOLD mellom oss salte akvarister, der man kan dele erfaringer og gleder med en GOD tone.

SKAM DEG!!!!!

Edited by [email protected]

Det er imponerende og lese at en selvstendig frittstående uavhengig forening tillater reklamelogo fra en av mange butikker i Norge på medlemskortet. 10 poeng til styret i saltvannsforum som har godkjent dette.

Det lukter korrupsjon lang vei!

en byrde vel vær så får fornuftig og ikke blande seg inn her men. jeg mener at det er vel heftig og si at styre er korrupt. så jeg støter moderator fult ut her

egentlig så burde man bli medlem får man kommer med sone utspill som mortenN kommer med da han i grund ikke har en drit han skule sakt heler som forbruker

Jaha, og hvorfor har han ikke noe han skulle sagt? Er det fordi han ikke betaler?

Forslag

FJERN HELE DENNE TRÅDEN NÅ...

DETTE BLIR BARE TULL OG TØYS FOR KLUBBEN.

MORTEN M sine uttaleser faller på sin egen urimlighet.

Barnehavene i norge er som regel stengt i helgene..

Styret tar dette opp personlig med Morten M.

Morten M er en person som jeg har stor glede av når det gjelder innlegg som omhandler FAGET saltvann.

ERIK

Jaha, og hvorfor har han ikke noe han skulle sagt? Er det fordi han ikke betaler?

ja er det så vanskelig og skjønne da det er en klubb

som står som eier og driver av forumet og er du ikke medlem der har du ikke noe du skule sakt heler som i ale andre medlems klubber eler har du som vane og desteme over klubber du ikke er medlem i :confused:

nei... fordi han hadde ikke noe grunnlag for å si det.

nå har jo styret kommet med info om at dette kortet har rent mel i posen.

jeg blir litt oppgitt:roll::roll::roll:

men til de som gjør en god jobb(og faktiskt gratis):

Stå på! Uten dere ville dette ikke være helt det samme;-)

ja er det så vanskelig og skjønne da det er en klubb

som står som eier og driver av forumet og er du ikke medlem der har du ikke noe du skule sakt heler som i ale andre medlems klubber eler har du som vane og desteme over klubber du ikke er medlem i :confused:

Men nå er jo forumet åpent for alle. Vil du heller at forumbrukere skal være uten mulighet til å delta i diskusjonene, at man "må" betale for å kunne skrive innlegg?

Jeg støtter ikke hva Morten skrev, bare så det er sagt.