solono Posted January 28, 2010 Report Share Posted January 28, 2010 Med dårlig vanntrykk og kaldt vann får jeg ut litt over 170l av 300l liter ifl beregning den siste timen. Jeg har lest at noen kjører litt varmt vann for å kompensere for dette. Vil det varme vannet gjøre at filtret får kortere holdbarehet, eller vil dette spille liten rolle?.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eivind Amundsen Posted January 28, 2010 Report Share Posted January 28, 2010 Med dårlig vanntrykk og kaldt vann får jeg ut litt over 170l av 300l liter ifl beregning den siste timen. Jeg har lest at noen kjører litt varmt vann for å kompensere for dette. Vil det varme vannet gjøre at filtret får kortere holdbarehet, eller vil dette spille liten rolle?.. Over 40 grader C ødeleger du membranen, er vanntrykket under 2 bar så reduseres også demineraliseringen kraftig (dvs du får flere salter og mineraler i ut vannet). Mulig jeg husker feil her, les manualen på membranen eller RO anlegget ditt. Produksjonen av RO vann går også ned når vannet blir kaldt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts