Gå til innhold
saltvannsforum

Akvariemagasinet

Anbefalte innlegg

Har vært der en gang, syns det er noe spesielt å betale for parkering når man skal handle, men det er kanskje normalt i storbyen? stor butikk med masse utvalg, dyrt! men nærmest som en skattekiste å gå å lete seg gjennom utvalget.

Det som sitter dypest, og som jeg reagerte/reagerer fortsatt kraftig på er den haien som ikke har plass til å snu seg i akvariet engang, så jeg har bestemt meg for å holde meg unna til den er på et bedre sted, på den ene eller andre måten.

André

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke en Blacktip Reef Shark de har der? Det er jo langt over grensen for hva som er dyreplageri å ha en slik hai under de forholdene der. De blir over halvannen meter lange og er VELDIG aktive svømmere. Må si jeg reagerte på den sist gang jeg var innom jeg også. Fikk ikke akkurat lyst til å handle der når man ser slikt. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Må nesten fortelle om minn arfaring. Ikke noe positivt å si om det stede. Ble kastet ut derifra for jeg spørte om jeg kunne levere en vannprøve og spørte om noe råd før 3- 4 år tilbake. Fikk beskjed at sånne som meg er skamm for hobbyen og jeg hadde ikke noe å gjøre i butikken hans. Ble kastet ut og fikk ikke låv å kjøpe fiskemat og frosen artemia en gang. Siden da har jeg aldrig tråkket over dør tarskelen og kommer aldrig til å gjøre. Tanken slo meg ikke en gang.

Denne var nesten litt morsomt. Hvorfor var du en skam for hobbyen? Fordi du ville teste vannet eller spørre råd, forhåpentligvis med utgangspunkt å forbedre forholdene for dyrene du holder?

Ellers synes jeg utvalget i butikken er noe oppskrytt, i hvert fall når det gjelder saltvann. Altså, utstyr har de, men levende? Vel, de har mye, men lite variende. Stort sett er det euphyllia å fnne av koraller. Kan ikke huske å ha sett en skikkelig Acropora av god størrelse, de mange gangene jeg har vært der. Kan vel heller aldri ha sett sjeldne butikkfisker, som Regal, Gemmatum osv. At de har 50 gule kirurger, er for meg ikke veldig spennende.

Når det gjelder parkering, Andre. Du må parkere mot butikken, der det står reservert for Avariemagasinet. Så joda, ikke alt er dyrt ved denne butikken :roll:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt skussmål

Jeg har vært innom flere ganger. Sist kjøpte jeg en Deltec MCE 300-skummer. Har bare opplevd positiv kundepleie der. Er vel Roy jeg stort sett har handlet og snakket med. Han har klare meninger, tilsynelatende basert på mye kunnskap, noe som har vært til god hjelp for undertegnede. Jeg er en voksen kar og setter pris på no-nonsense for slik å slippe pissprat som jeg opplever i mange andre butikker. Det virker som om de skjønner dette, så jeg får ikke masse tull servert. Veldig greit å ha klart for seg hva man er ute etter når man spør om tips og råd, samt viser at man er ute i seriøst ærend. Dette funker i de fleste butikker, og gjør at du får oppmerksomhet rettet mot det DU er interessert i. Dette gjelder enten du skal handle i en akvariebutikk eller klær eller verktøy. Å ha kunder som flyr rundt uten mål og mening i butikken er de nok rimelig lei. Jeg skjønner de godt. Lykke til med gode innkjøp, folkens! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Denne var nesten litt morsomt. Hvorfor var du en skam for hobbyen? Fordi du ville teste vannet eller spørre råd, forhåpentligvis med utgangspunkt å forbedre forholdene for dyrene du holder?

Ellers synes jeg utvalget i butikken er noe oppskrytt, i hvert fall når det gjelder saltvann. Altså, utstyr har de, men levende? Vel, de har mye, men lite variende. Stort sett er det euphyllia å fnne av koraller. Kan ikke huske å ha sett en skikkelig Acropora av god størrelse, de mange gangene jeg har vært der. Kan vel heller aldri ha sett sjeldne butikkfisker, som Regal, Gemmatum osv. At de har 50 gule kirurger, er for meg ikke veldig spennende.

Når det gjelder parkering, Andre. Du må parkere mot butikken, der det står reservert for Avariemagasinet. Så joda, ikke alt er dyrt ved denne butikken :roll:

I fjor sommer hadde de flere store A. achilles og 5+ juv regaler. Vet at de også har hatt gold flake angel og flere fine keisere der. Hørt rykter om at det var de som skaffet de få ORA korallene som finnes i Norge.

Som med alle andre butikker må man være der på rett tid hvis man er ute etter de fineste. Når det er sagt har jeg selv aldri kjøpt mer enn en liten korall der, prisene er litt grove.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For all del, Kevin. Jeg sier ikke at de har dårlig utvalg, for det har de ikke. Men at de har bra som noen hevder, er overdrevent.

Som du selv sier, så var dette i fjor. Jeg kan også vise til at saltvann.no har 5 regal keisere inne akkurat nå. Så at de fra en tid og annen har noen fine kirurger og keisere skulle vel bare mangle, med tanke på prisen deres. Tam Alna og Jan Holt har vel også fra en tid og annen fine fisker inne.

Om de har fått tak på ORA koraller eller ikke, vet jeg ikke. Men det hadde de i hvert fall ikke de gangene jeg var der. Det var ikke mye variasjon å finne. Vil nesten påstå at jeg finner mer variasjon i din 450 liter av koraller.

Som sagt, de har mye, men lite varierende. Det er gøy å se 1. første gangen, men 2. og 3. gangen blir kjedelig, da du kun ser repetisjon. Om du ikke venter flere måneder mellom hvert besøk da.. kremt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Å ha kunder som flyr rundt uten mål og mening i butikken er de nok rimelig lei. Jeg skjønner de godt. Lykke til med gode innkjøp, folkens! :)

Noe av det morsomste med denne hobbyen er å titte på levende i butikkene synes nå jeg. Hva skal de med "Norges største akvarieforretning" om de ikke ønsker at kunder skal få gå rundt og se i butikken? Alle de historiene jeg har hørt om oppførselen til de ansatte er rimelig patetiske og barnslige spør du meg. De har tydeligvis ikke fokus på generell kundetilfredshet og kundeservice. Hva markedsføringen anngår blir det rimelig stryk når de klarer å få så mange elendige tilbakemeldinger på forumet her. Dersom de kun ønsker å ha kunder som vet hva de vil ha kan de like godt stenge sjappa og åpne et lagerlokale. Da slipper de å ha folk som flyr rundt uten mål og mening:rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker første gang jeg skulle ha levende i første karet mitt. Intetanende dro jeg hit for å kjøpe min første fisk. Som sant var mente han jeg burde ha x antall snegler og x antall eremitter. Jaja tenkte jeg... I posen med hjem blei det med 9 snegler og 4 eremitter(" fikk "den ene, sykt)

"Alt" dette til 1800.-

Sikkert min feil også, men aldri mer. For meg er ikke en gul kirurg annerledes enn en annen gul kirurg selv om den koster 1850.-

Aldri mer om jeg tar med kroner dit igjen:)

De ler sikkert ennå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg har vært innom flere ganger. Sist kjøpte jeg en Deltec MCE 300-skummer. Har bare opplevd positiv kundepleie der. Er vel Roy jeg stort sett har handlet og snakket med. Han har klare meninger, tilsynelatende basert på mye kunnskap, noe som har vært til god hjelp for undertegnede. Jeg er en voksen kar og setter pris på no-nonsense for slik å slippe pissprat som jeg opplever i mange andre butikker. Det virker som om de skjønner dette, så jeg får ikke masse tull servert. Veldig greit å ha klart for seg hva man er ute etter når man spør om tips og råd, samt viser at man er ute i seriøst ærend. Dette funker i de fleste butikker, og gjør at du får oppmerksomhet rettet mot det DU er interessert i. Dette gjelder enten du skal handle i en akvariebutikk eller klær eller verktøy. Å ha kunder som flyr rundt uten mål og mening i butikken er de nok rimelig lei. Jeg skjønner de godt. Lykke til med gode innkjøp, folkens! :)

Moro å høre hva du måtte betale for skummern der.

Har sett ruggen sjøl der i full aksjon med kundebehandling, begynte å le til slutt av opptrinnet.

Eneste grunn til å stikke innom der er for å få noe å le av. Sjøl er jeg for gammel til å la meg behandle av en sånn en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var en kjapp svipptur innom der i dag for og ta en tipp på utvalg av bla skummer til 3000 literen vi planlegger.. dette var en deltec tc 4580 om jeg ikke husker feil, var med 4 pumper og skulle gå til 10 000 liter vannsystem osv osv.. det første han sa var at jeg ikke hadde behov for den skummeren fordi jeg ikke visste hva deltec var.. så kom han med at jeg heller ikke hadde et behov for den 3000 literen fordi jeg ikke fikk rengjort og vedlikeholdt det med mine mål på 400x 100x 70 cm. okei tenkte jeg?? hva vet han om meg egentlig?? så sto han da pluttselig å begynte regne.. jo.. for hvis jeg skulle klare å drifte dette, så måtte jeg tjene rundt 450 000 kr i mnd om jeg skulle klare å ha dette i gang, og holde det ved like.. (jeg tenkte med meg selv... ja.. hvis jeg skal handle her så stemmer nok regne stykket ditt..) så lurte han på hva slags lys jeg skulle bruke osv osv.. det tok lang tid og mye utspørring før jeg fikk noe svar på denne fantastiske skummeren han hadde der.. men til syvende og sist kom svaret: denna skummeren må jeg nok ha mellom 50 og 60 0000 for.. ja grattulerer.. da blir bjørndalen på webzoo lykkelig den dagen jeg ringer han for å si det sånn.. til slutt kom han med, at et saltvannskar bør ikke være lenger enn 150 cm i lengden.. om det blei lengere var det bare no tull og drit.. men selv skal han selge et 1500 liters akvarie på 2 meter for 145 000 kr der da.. må bare gratuulere jeg ass. men jeg fikk i hvertfall et smil om munnen og igjen: kan jeg hjelpe deg med noe.. den butikken der blir som jeg alltid har sagt: en fornøyelses park på en kjedelig søndag, selv om jeg er lei av å se på alle mykisene og de utdøende lps'ene dem har der.. så lenge du ikke heter morten abel eller idar vollevik så er du ikke bra nok i den sjappa der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
var en kjapp svipptur innom der i dag for og ta en tipp på utvalg av bla skummer til 3000 literen vi planlegger.. dette var en deltec tc 4580 om jeg ikke husker feil, var med 4 pumper og skulle gå til 10 000 liter vannsystem osv osv.. det første han sa var at jeg ikke hadde behov for den skummeren fordi jeg ikke visste hva deltec var.. så kom han med at jeg heller ikke hadde et behov for den 3000 literen fordi jeg ikke fikk rengjort og vedlikeholdt det med mine mål på 400x 100x 70 cm. okei tenkte jeg?? hva vet han om meg egentlig?? så sto han da pluttselig å begynte regne.. jo.. for hvis jeg skulle klare å drifte dette, så måtte jeg tjene rundt 450 000 kr i mnd om jeg skulle klare å ha dette i gang, og holde det ved like.. (jeg tenkte med meg selv... ja.. hvis jeg skal handle her så stemmer nok regne stykket ditt..) så lurte han på hva slags lys jeg skulle bruke osv osv.. det tok lang tid og mye utspørring før jeg fikk noe svar på denne fantastiske skummeren han hadde der.. men til syvende og sist kom svaret: denna skummeren må jeg nok ha mellom 50 og 60 0000 for.. ja grattulerer.. da blir bjørndalen på webzoo lykkelig den dagen jeg ringer han for å si det sånn.. til slutt kom han med, at et saltvannskar bør ikke være lenger enn 150 cm i lengden.. om det blei lengere var det bare no tull og drit.. men selv skal han selge et 1500 liters akvarie på 2 meter for 145 000 kr der da.. må bare gratuulere jeg ass. men jeg fikk i hvertfall et smil om munnen og igjen: kan jeg hjelpe deg med noe.. den butikken der blir som jeg alltid har sagt: en fornøyelses park på en kjedelig søndag, selv om jeg er lei av å se på alle mykisene og de utdøende lps'ene dem har der.. så lenge du ikke heter morten abel eller idar vollevik så er du ikke bra nok i den sjappa der...

ler meg skak:lol: hadde jeg ikke vert der flere ganger selv hadde jeg ikke trodd deg ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det du sier er riktig...for dette var ren komiekveld..

Dine påstander om at det er dårlige koraller der, er nok ikke alle ening med deg. Forstår hvem du snakket med,,,( han er INGEN akvarist)..

Var der selv i går sammen med en som har drevet i 15 år med salt..

Karrene var rene, korallene så friske ut... marinebiologen fra England som jobber der holdt på å justere før sendingen som kommer i dag.

Er enig med deg at det er stive priser der,,,,,men det er ikke uten grunn at mange av de "tunge" akvaristene i norge handler der. Sett deg opp på deres kunde liste, og gå innom når de får sending, så får du et helt annet inntrykk.

Det er nok ingen i Norge som kan sette Roy på plass når det gjelder salte fisker..

Ps. karret koster ikke 145 000,-, men 45 000,.

Handler ikke mye der selv pga prisene.

Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket kar tenker dere på? Var der for en liten stund siden, da stod det en deltec 1500 liter der, den skulle han ha 200.000 kr for uten utstyr, bare bord og akvarie.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morro lesing!

Har lest igjennom hele denne tråden nå, fra post 1 hvor det blir presisert at man må/bør forkusere på det positive og at man bør tenke seg om flere ganger før man tegger ut et innlegg.

Helt til siste post hvor man snakker om at priser på et kar kan variere fra 45000-200000 alt avhengig av hvem det er som kommer innom.:shock::confused::confused:

Hvis dette er det positive medlemmene/brukerne her inne har opplevd der, må jeg jo virkelig si jeg synes synd på de som har hatt en negativ opplevelse der.:D:D:D:D

Har selv vært der 1 gang når jeg drev med ferskvann, og fikk beskjed om at jeg ikke var interesant for dem som kunde da jeg hadde så lite kar!!!:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Gøy dette!!:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg er sikker på at det var 200.000 kr, svart Porsche lakkert, stod på pall i lokalet, jeg spurte han selv om prisen på det. Hadde det kostet 45.000 kr hadde jeg kjøpt det på stedet .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig veldig fornøyd med akvariemagasinet... Får alltid god service av alle:-) Prisene er noget høye på koraller og fisk men det er de og klar over..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom der i forrige uke. Kan ikke si jeg ble imponert over sps/lps der inne akkurat. Det lille de hadde var halvdødt. Men mykiser har de masse av. Og noen enorme Sarcoer. Men du kan ikke si at de har hatt noe godt utvalgt på sps/lps den siste mnd. Da må i såfall jeg også dra til optiker:rolleyes:

Erika: Vet du om det kom noe sps på sendingen?

Endret av selje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Var innom der i forrige uke. Kan ikke si jeg ble imponert over sps/lps der inne akkurat. Det lille de hadde var halvdødt. Men mykiser har de masse av. Og noen enorme Sarcoer. Men du kan ikke si at de har hatt noe godt utvalgt på sps/lps den siste mnd. Da må i såfall jeg også dra til optiker:rolleyes:

Erika: Vet du om det kom noe sps på sendingen?

Vet ikke hva som kom i dag,,er ikke så mye innom der, men fikk beskjed om at noen hundre koraller er under bestilling.. Mye skulle komme i dag..Ta en telefon, spør etter Marius. Hyggelig og kan akvarier.

Nb... kan ikke se at jeg har skrevt at det var mye koraller der??

Erik

Endret av Erik Amundsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var der selv i går sammen med en som har drevet i 15 år med salt..

Karrene var rene, korallene så friske ut... marinebiologen fra England som jobber der holdt på å justere før sendingen som kommer i dag.

Nb... kan ikke se at jeg har skrevt at det var mye koraller der??

Nei, men du skrev de var friske:-) Det er forsåvidt korrekt om du snakker om mykisene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Syntes vi skal prøve og se på noe av det positive også, HUSK han bidrar han også til hobbyen i lille Norge.

Beklager, men jeg er bare delvis enig med deg. Denne butikken kan ha skremt bort flere potensielle kunder enn den har rekruttert. Som eksempel kan jeg nevne da jeg selv, som potensiell saltvannsakvarist, var innom butikken hans og spurte hvor mye et 300-liter med utstyr kostet.

'Dyrt.'

Jaaa... det skjønte jeg jo. Men hvor mye...?

'Dyrt'.

Hm...jo, men sånn cirka?

'Dyrt.'

Joda...men jeg er ikke mangemillionær, og må vite sånn omtrentlig. 25.000,-?

'Kanskje. Såvidt. Men da kommer du ikke langt.'

Ok...men jeg vil gjerne lage bordet selv, der sparer jeg vel litt...?

'Nei.'

Neivel?

'Her leverer vi ikke halvveisløsninger. Vil du ha et kar uten bord, kan du dra et annet sted.'

Og det gjorde jeg - og la igjen litt over det ovennevnte beløpet hos Webzoo, som ga meg kjempeservice - inkludert hjelp med oppkobling.

Det skal også nevnes at jeg har blitt tatt kjempegodt i mot på Akvariemagasinet, og tatt med på visning 'på bakrommet' mm. Det går nok litt på dagsformen. Jeg har også blitt kalt idiot her, uten noen vesentlig grunn. Tror vel det var omtrent da jeg sluttet å svinge innom.

Selve butikken er imidlertid fantastisk. Åpningstidene også - hvilke andre saltvannsbutikker har åpent på søndager - til klokken seks? Kunnskapsnivået har jeg heller ikke noe å utsette på. Kvaliteten er jevnt over meget bra.

Negativt: kundeservice, svart/hvitt-tenkning, prisnivået.

Endret av JSA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en opp summering .

bra kvalitet.

bra utvalg.

bra kunnskap.

dårlige priser.

dårlig kundeservice.

de fleste er enige om det :confused:

da har jeg et spørsmål vad er verst det eller billig pris dårlig kvalitet med ting som dør eter 2 måner men hyggelige folk som jobber der men ikke kan en drit :confused: får det er nok av de butikkene og ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ryddet relativt kraftig opp i de siste dagers innlegg - Det ble litt vel voldsomt synes både jeg og andre, med både økonomi og kritikk av navngitte personer.

Det kan godt være jeg har ryddet i litt for mange innlegg, men det er ikke alltid lett å fjerne litt her og der uten at man mister sammenhengen....

Så hvis noen av dere har mistet noen innlegg - Så er det ikke personlig ment - Bare en generell opprydding.

Robin73 oppsummerer egentlig ganske bra:

• Stort sett bra/veldig bra kvalitet
  • Tidvis veldig godt utvalg
  • Masse kunnskap
  • Relativt stive priser
  • Vekstpotensiale innen kundebehandling hos enkelte
  • Og uten å ha vært der selv - Fin butikk

Kan vi ikke la det være med dette for nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå