Gå til innhold
saltvannsforum

Akvariemagasinet

Anbefalte innlegg

Sted: Oslo

Webside: http://www.akvariemagasinet.no

Tips:

Husk å vise til det positive.

Husk at alle saker har to sider!

Ikke alt kommer nødvendigvis frem i de enkelte postinger.

Det er lurt å basere omtalen på erfaring fra flere besøk.

Alle kan ha en dårlig dag.

Tenk nøye gjennom før du poster.

Det du skriver kan ha stor betydning for mange.

Vær saklig og høflig.

Eller kan innlegget ditt fort bli fjernet.

Endret av Sven-Egil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Butikkomtale - Akvariemagasinet (tidligere Bjølsen)

Stort og bra utvalg. Muligens den største her til lands.

Bra kvalitet på fisk og dyr forøvrig.

Bra kundeservice de siste gangene jeg var der.

Priser husker jeg ikke lenger da det er en stund siden sist.

Litt langt unna der jeg bor dessverre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stort og bra utvalg. Muligens den største her til lands.

Bra kvalitet på fisk og dyr forøvrig.

Dette stemmer med min erfaring også, men kundeservicen var jeg ikke fornøyd med. Lite mennesker i butikken, men det tok veldig lang tid før jeg fikk hjelp, og når jeg fikk hjelp så var det av en person som hadde en svært arrogant holdning. Har ikke handlet der etterpå.

Pål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Butikken har et enormt utvalg av i alt innen akvariehobbyen. Rene og friske kar både i saltvanns- og ferskvannsavdelingen. Utvalget gjenspeiler seg i prisen som er i øvre skiktet. Høy kvalitet og stort utvalg koster selvfølgelig mye å opprettholde. Kundeservice trekker inntrykket noe ned. Det er jo tross alt kundene man lever av, selv de som kun handler for noen få kroner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke tvil om at dette er noe de kan.

Fantastisk godt stelte akvarier og stoooooort utvalg.

Kan få kjempeservice den ene dagen, og det stikk motsatte den andre dagen,like spennende hver gang man kommer dit:lol:

Prisene er helt hinnsides, og kan etter mitt inntrykk variere fra dag til dag.

Untaket syntes og være prisen på fisk,som jeg ikke tror er spesielt høy,og alikevell som oftes holder meget høy kvalitet.

Opplevelsen av service tror jeg varierer proposjonalt med hvor mye du handler for.

En butikk jeg gjerne besøker fordi jeg vet hva ting koster andre steder,og fordi jeg er hardhudet.

Wiggo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra utvalg bra kvalitet . ;-) trosalt bra butikk :D

men han som joober der variere til snilest huglie karen du noen gan har møt . til stikk mosat virker frekk sur . bare åve se det er bra burikk da ;-)

Endret av GauteG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en brukt 170 liter som jeg flyttet og satte opp hjemme. Dagen etter kjørte jeg innom Akvariemagasinet full av ønsker og forventninger. Dro hjem med en blå sjøstjerne og en diger rosa bubletipanemone. Ingen advarsler.

Noen som vil gjette på hvordan det gikk med dem?

Neste kjøp hos Akvariemagasinet var to pussereker - ikke et ord om forsiktighet ved aklimatisering. RIP

Ikke lenge etter ble jeg fortalt at frykten for sjøpølser var bare tull - og ved siste besøk ble jeg tilbudt en knøttliten frag av en Hammerheadkorall til 1200,-

Alt dette er mine subjektive erfaringer - men jeg personlig vil advare nybegynnere fra å handle her.

Frank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kvalitet koster faktisk :!: jeg betaler gjerne 200-300 kr mer får en fisk som over lever. og humøret hans tror jeg koster han en del og faktisk. han har vert bra og fått god sørvis de siste gangene jeg har vert der faktisk. men har hat et par tilfeller som faktisk synes er på kanten til folke sik :oops:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra utvalg og bra kvalitet på fisk som alltid er i tipp topp form og sykdomsfri. langt bedre enn noen annen butikk jeg har erfaring med. Ellers flotte og rene kar.

Prisnivået er imidlertidig noe voldsomt, det kan langt på vei forsvares ved kvalitet når det er snakk om fisken, men priser på annet utstyr er litt,,, spesielt på mye annet av hyllevarer også og der blir det vrient å forsvare noen kvalitetsforskjell, til sist er det uungåelig å nevne en litt, vell spesiell kundebehandling i mangel av bedre ord, det virker å ha blitt endel bedre men det var en periode det ikke gikk 1 minutt i den butikken uten at man fikk servert uforskammetheter og fjollete svar som brysom dum kunde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker en gang jeg fikk være med ned i underetasjen og se på nyimportert fisk.

Fikk en stresslett og en kopp kaffe,kooooste meg.

Noen dager etter fikk jeg kjeft fordi jeg ville kjøpe noe utstyr som kundebehandleren ikke syntes var "riktig".

Vel hva kan man si.... det blir aldri kjedelig.

Det værste jeg har sett var et kar hvor det gikk et par Juvelsicklider.

Med stoooor gul lapp stod det:

LEKPAR 450 KR:shock::shock::shock:

For de som ikke kjenner til fisken!

Det er bare og skaffe en hunn og en hann til 50 kr pr.stk.....og vips så har man et lekpar!!

Og for oss gamle diskussfolk så er det bare trist og se radmagre fisker, anonsert som lepar for 2-3000 kroner.

Tror de at folk er dumme???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Butikk og karr: Meget bra!

Service: Bra hvis man har brukt over 30000,- der, men har sine daarlige dager!

De har mye kunnskap kan til tider virke litt hoven.

Priser: Kremt, er vel noe i det dyreste laget!

Alt i alt: 4 av 6 mulige!

+

Rent.

Stort utvalg.

-

Litt dyrt

Noe laber kunde service.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du god kunde, og er villig til å betale for det,

Ypperlig service.

Men følg med i timen....

Jeg kjøpte mitt første salvannskar der, og var absolutt helt blank,

(Skal vi kalle det impulskjøp på noe jeg hadde drømt om i mange år - men overhodet ikke lest noe om ).

Han forklarte meg noe jeg tydeligvis med min eminente dårlige hørsel ikke forstod riktig.

Da jeg kom tilbake neste gang fortalte jeg hvordan jeg hadde gjort (les misforstått), da opplevde jeg et sinne jeg aldri opplevdt i noen butikk hverken før eller siden ! Bare fordi han oppdaget at jeg ikke hadde gjort som han sa.

Hadde jeg ikke blitt sint tilbake, og han roet seg, hadde nok aldri mine ben vært satt i denne butikken i etterkant.

Men rett skal være rett han roet seg , og vi ble venner.

Jeg har også som Wiggo, blitt invitert ned i kjelleren til karantenekarene.

Han har endog ved hjelp av en ansatt, levert komplett kalkreaktor med CO2 og controller, på døra i Helgeroa. (Kan nok hende at jeg "betalte" litt for det - men allikevel).

Jeg la nok ned mange kroner der, og fikk mye igjen for det.

Nå er jeg ikke sikker på om han er venn med meg lenger - sist gang spurte han ganske krasst - "Hvor handler du henne nå da" ? Da var det lenge siden jeg hadde vært der, og ikke sikkert at hyppigheten til besøk økte med det tonefallet.

Et lite tips - du får service her, hvis du velger ekspeditør, men du får ikke like stor faglig kompetanse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en tur innom på Akvariummagasinet i dag, og ble skuffet! Syntes karrene virket ustelte.

Et relativt stort utvalg av koraller (meste myke) og i løpet av de 30 min. jeg var i butikken var det ikke en eneste som spurte om de kunne hjelpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må si meg litt enig med de aller fleste her som sier at det er noe dårlig service der.. har selv handlet en del, dog til ferskvann men som sagt, dårlig service..

var forresten innom der når jeg tenkte å kjøpe noe fisk til saltkaret mitt, å da spurte jeg etter den billigste fisken til saltvann... (under oppstart) og da svarte de at det hadde de til ca 350kr!!!! så der kommer ikke jeg å handle noe til saltvann...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei...............

jeg må le av denne butikken....................

hvem handler til disse prisene , bio-pellets 750kr for 500ml

samme i fr.stad 298kr. børstemark 350 kr, i moss 59 kr............

men fin butikk , med nord-europa dårligeste service.

de er vel sure når de fleste ikke la seg lure...

å gi den black tip haien MYE mer plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akvariummagasinet

Må nesten svare på denne tråden.. Jeg selv handler fra Jan holt siden det er det rett rundt hjøret.. Men er ofte innom Akvariummagasinet også. Ja det kan virke at de er litt hoven de som er der. Men om du er nybegynner så lese litt først før man begynner, om det er salt eller ferskvann. Ja de er dyre på det meste. Men kunnskap har de alle sammen som jobber der. Det er bare å spørre. Jeg har fått svar på alt jeg lure på av de som jobber der. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror ikke min mening om akvariemagasinet egner seg på trykk hehe :lol:

Der setter jeg aldri mine bein igjen!

Robert..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en tur innom nå siden jeg likevel hadde et ærend nede i gata der.

Fine lokaler, det skal de ha. Men servicen... njet... litt av en arrogant fyr der... Kundeservice = null... :confused:

Prøvde stille noen spørsmål, og hadde tenkt å handle med meg litt av hvert, men ekspeditøren var totalt uinteressert.

Ikke akkurat noe sted det frister for en fersking å handle hos.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som de kun yter service til de som legger igjen 50 000 + i butikken ved første kjøp:rolleyes: Har vært der 3 ganger. De to første gangene var det ingen i butikken som ville hjelpe meg, så da gikk jeg bare. Tredje gang var det en yngre mann og han lurte på om jeg trengte hjelp. Da takket jeg nei siden jeg ikke så noe særlig av interesse. Er nok morsommere for ferskvannsakvarister i denne butikken da utvalget er ganske bra:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er nok morsommere for ferskvannsakvarister i denne butikken da utvalget er ganske bra:-)

Jeg vil ikke akkurat påstå det. Prisene og servicen er like elendige for ferskvannsakvarister. ;-) Jeg setter ikke mine ben der lenger. Det eneste som jeg har funnet positivt der, er at de vet hvordan kulefisker skal fanges inn, og det er det få butikker som vet. Jeg tror jeg kun har opplevd to butikker som ikke har forsøkt å løfte kulefiskene ut av vannet, og Akvariemagasinet er altså den ene av dem. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte mer på utvalget. De har jo masse forskjellige ferskvannsfisker. Utvalget på saltvann har ikke vært all verdens de gangene jeg har vært innom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nesten fortelle om minn arfaring. Ikke noe positivt å si om det stede. Ble kastet ut derifra for jeg spørte om jeg kunne levere en vannprøve og spørte om noe råd før 3- 4 år tilbake. Fikk beskjed at sånne som meg er skamm for hobbyen og jeg hadde ikke noe å gjøre i butikken hans. Ble kastet ut og fikk ikke låv å kjøpe fiskemat og frosen artemia en gang. Siden da har jeg aldrig tråkket over dør tarskelen og kommer aldrig til å gjøre. Tanken slo meg ikke en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde at det gikk veldig greit når jeg først sa at jeg skulle titte litt, og så gjorde det klart at jeg skulle ha noe levende. Var ikke den billigste løsningen, men det var kjempekvalitet på det jeg kjøpte! Han som ekspederte pakket det også bra inn for kjøreturen til Trondheim :-)

CP

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal man handle der.. så rop etter magnus.. han vimser rundt med caps på hode å et halvfett gullkjede! han vet å gi service! jeg har spurt å han har svart. fikk til og med en boble korall av han! vært innom i mange år. å bare kjøpt en korall til 300 kr, enda så tar dem meg i mot med et hyggelig smil og er alltid like hjelpsom... fet butikk;) mye vann der:mrgreen: litt liten plass til blacktipp'n ja.. kunne heller gitt han den plassen som all ls'n er i!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten tvil det største utvalget..

Er enig at servicen er litt blandet men...Tror det er ingen i en annen butikk som sitter inne med så mye kunnskap som sjefen, dvs Roy.

De har deler til det meste, dog til lite gunstige priser.

Det er vel heller ingen butikk som i snitt har større utvalg i levende.

Erik

Endret av Erik Amundsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå