Jump to content

Tips til butikker

Vpower
 Share

Recommended Posts

Her er et eksempel som ville gjort ihvertfall meg til en glad og fornøyd kunde:

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=126&t=32221

Tenke seg til en butikk som spør kundene hva de vil at butikken skal ta inn av koraller :D

Dette får moderator fjerne om det er upassende, men også som forhandler har jeg testet nettopp dette og du får en mengde tips, men når varen er tilgjengelig er det ingen som skal ha.

For meg virker det som om folk flest ønsker det "utilgjengelige", men i det øyeblikket det er der er det heller ikke av interesse.

Har også sett et eksempel på en stor ORA sending på muslinger en del år tilbake hvor det var forhåndssolgt sikkert 60stk. Tror 10 stk. ble avhentet. De resterende 70 forsvant ved naturlig frafall gjennom flere år.

Dessverre tror jeg ikke dette fungerer i et land som er geografisk orientert som Norge

Dette får moderator fjerne om det er upassende, men også som forhandler har jeg testet nettopp dette og du får en mengde tips, men når varen er tilgjengelig er det ingen som skal ha.

For meg virker det som om folk flest ønsker det "utilgjengelige", men i det øyeblikket det er der er det heller ikke av interesse.

Har også sett et eksempel på en stor ORA sending på muslinger en del år tilbake hvor det var forhåndssolgt sikkert 60stk. Tror 10 stk. ble avhentet. De resterende 70 forsvant ved naturlig frafall gjennom flere år.

Dessverre tror jeg ikke dette fungerer i et land som er geografisk orientert som Norge

du har et påheng der frank. men jan holt har tatt inn ting jeg har bestilt det til meg og de fleste gjør nok det vis du betaler det på forskudd

Da kan vel butikkene ta et depositum når forlk bestiller.

Så hvis de ikke leverer innen f.eks 3 mnd så blir depositumet tilbakebetalt?

Hvis kunden ikke lenger ønsker fisken/utstyret/korallen frafaller depositumet til forretningen?

Fra varen kommer har kunden rett på en karantenetid på 2 uker og må da hente innen 3 uker etter dette?

Høres ikke dette fornuftig ut?

Da kan vel butikkene ta et depositum når forlk bestiller.

Så hvis de ikke leverer innen f.eks 3 mnd så blir depositumet tilbakebetalt?

Hvis kunden ikke lenger ønsker fisken/utstyret/korallen frafaller depositumet til forretningen?

Fra varen kommer har kunden rett på en karantenetid på 2 uker og må da hente innen 3 uker etter dette?

Høres ikke dette fornuftig ut?

2 ukers karrantenetid på koraller er overflødig og det skaper mye frustrasjon for andre å se det som ikke er tilgjengelig. Have been there myselves;-)

Fisk, nja helt avhengig av art. Jeg hadde hentet spesielle fisk ASAP og tatt jobben hjemme da de da vil få 24/7 oppfølging. 4 dager karrantene er påkrevet.

Ja, 2 uker på kirurger og keisere er helt topp. Ville gjort det samme, men som jeg har skrevet i en annen tråd vil ikke dette fungere på all fisk da de kan ha spesielle behov som kun lar seg imøtekomme i en biotop.

Som eier av fisk bør man også sette seg inn i smitterisikoen på hver art og undergruppe. Om man leser trådene på forumet kan man raskt sile ut risiko fisk.

Jo, jeg helt enig i karrantenetider og forsøker bare å belyse at ikke alle veier fører til mål :-)