Jump to content

Tips til butikker


Vpower
 Share

Recommended Posts

Her er et eksempel som ville gjort ihvertfall meg til en glad og fornøyd kunde:

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=126&t=32221

 

Tenke seg til en butikk som spør kundene hva de vil at butikken skal ta inn av koraller :D

 

Dette får moderator fjerne om det er upassende, men også som forhandler har jeg testet nettopp dette og du får en mengde tips, men når varen er tilgjengelig er det ingen som skal ha.

 

For meg virker det som om folk flest ønsker det "utilgjengelige", men i det øyeblikket det er der er det heller ikke av interesse.

 

Har også sett et eksempel på en stor ORA sending på muslinger en del år tilbake hvor det var forhåndssolgt sikkert 60stk. Tror 10 stk. ble avhentet. De resterende 70 forsvant ved naturlig frafall gjennom flere år.

 

Dessverre tror jeg ikke dette fungerer i et land som er geografisk orientert som Norge

Link to comment
Share on other sites

Dette får moderator fjerne om det er upassende, men også som forhandler har jeg testet nettopp dette og du får en mengde tips, men når varen er tilgjengelig er det ingen som skal ha.

 

For meg virker det som om folk flest ønsker det "utilgjengelige", men i det øyeblikket det er der er det heller ikke av interesse.

 

Har også sett et eksempel på en stor ORA sending på muslinger en del år tilbake hvor det var forhåndssolgt sikkert 60stk. Tror 10 stk. ble avhentet. De resterende 70 forsvant ved naturlig frafall gjennom flere år.

 

Dessverre tror jeg ikke dette fungerer i et land som er geografisk orientert som Norge

du har et påheng der frank. men jan holt har tatt inn ting jeg har bestilt det til meg og de fleste gjør nok det vis du betaler det på forskudd

Link to comment
Share on other sites

Da kan vel butikkene ta et depositum når forlk bestiller.

Så hvis de ikke leverer innen f.eks 3 mnd så blir depositumet tilbakebetalt?

Hvis kunden ikke lenger ønsker fisken/utstyret/korallen frafaller depositumet til forretningen?

Fra varen kommer har kunden rett på en karantenetid på 2 uker og må da hente innen 3 uker etter dette?

 

Høres ikke dette fornuftig ut?

Link to comment
Share on other sites

Da kan vel butikkene ta et depositum når forlk bestiller.

Så hvis de ikke leverer innen f.eks 3 mnd så blir depositumet tilbakebetalt?

Hvis kunden ikke lenger ønsker fisken/utstyret/korallen frafaller depositumet til forretningen?

Fra varen kommer har kunden rett på en karantenetid på 2 uker og må da hente innen 3 uker etter dette?

 

Høres ikke dette fornuftig ut?

 

2 ukers karrantenetid på koraller er overflødig og det skaper mye frustrasjon for andre å se det som ikke er tilgjengelig. Have been there myselves;-)

 

Fisk, nja helt avhengig av art. Jeg hadde hentet spesielle fisk ASAP og tatt jobben hjemme da de da vil få 24/7 oppfølging. 4 dager karrantene er påkrevet.

Link to comment
Share on other sites

Ja, 2 uker på kirurger og keisere er helt topp. Ville gjort det samme, men som jeg har skrevet i en annen tråd vil ikke dette fungere på all fisk da de kan ha spesielle behov som kun lar seg imøtekomme i en biotop.

 

Som eier av fisk bør man også sette seg inn i smitterisikoen på hver art og undergruppe. Om man leser trådene på forumet kan man raskt sile ut risiko fisk.

 

Jo, jeg helt enig i karrantenetider og forsøker bare å belyse at ikke alle veier fører til mål :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...