Jump to content

Patetiske tråder.....

MortenN
 Share

Recommended Posts

Patetiske tråder.....ja det er vel resultatet av de nye reglene på forumet?

Personlig synes jeg butikkomtaler bør organiseres på en slik måte at ikke alle plutselig "digger" en av mange butikker, mens alle de andre butikkene bare blir glemt. Hvis det kun er en butikk som er så fantastisk, så forundrer det meg stort at det finnes kunder andre steder.

Resultatet av slike tråder er jo masse fin gratisreklame (på fagspråket: tekstreklame) på tross at reklame strider mot forumets regler.

Ja, forstå det den som vil.

ps: jeg har ingen vonde haker i siden til noen. Håper bare at butikkomtaler kan bli litt mere balansert.

Guest Dvergkeiser

Tråder som omtåler butikker , blir nesten alltid pathetiske , før så blei de det fordi ingen fikk nevne navn , nå er de det FORDI det nevnes navn...

handleopplevelser er etter min mening og erfaring en høyst subjektiv sak.

Handler man ofte og flere plasser , finner man fort ut at i det store og hele kan man oppleve både positive og negative ting i alle butikker ...

ofte er det også slik (ihvertfall utenfor Østlandet) at man ikke har mye valg når det gjelder butikker og må ta til takke med det tilbudet som er.

Eller handler på nettet , som de fleste av oss jo gjør ...

Jeg synes mest pathetisk er de tråder som omtaler omtale av butikker i andre tråder...sånn sett skulle jeg vel helst ikke meldt meg her heller :oops:

mvh

Thomas

Tråder som omtåler butikker , blir nesten alltid pathetiske , før så blei de det fordi ingen fikk nevne navn , nå er de det FORDI det nevnes navn...

handleopplevelser er etter min mening og erfaring en høyst subjektiv sak.

Handler man ofte og flere plasser , finner man fort ut at i det store og hele kan man oppleve både positive og negative ting i alle butikker ...

ofte er det også slik (ihvertfall utenfor Østlandet) at man ikke har mye valg når det gjelder butikker og må ta til takke med det tilbudet som er.

Eller handler på nettet , som de fleste av oss jo gjør ...

Jeg synes mest pathetisk er de tråder som omtaler omtale av butikker i andre tråder...sånn sett skulle jeg vel helst ikke meldt meg her heller :oops:

mvh

Thomas

Jeg tror du forsto budskapet mitt Thomas?.....selv om du bebreider deg selv for og svare i denne tråden.

Hvis man synes slike tråder er patetiske, hvorfor da lese de?

Det er ingen som ber deg lese trådene, men vi som brukere av butikkene vil veldig gjerne høre om det er flere som får God/Dårlig service på samme sted... Skjønner?

Styr gjerne unna de trådene som du ikke liker og som du synes er patetiske :)

Hvis man synes slike tråder er patetiske, hvorfor da lese de?

Det er ingen som ber deg lese trådene, men vi som brukere av butikkene vil veldig gjerne høre om det er flere som får God/Dårlig service på samme sted... Skjønner?

Styr gjerne unna de trådene som du ikke liker og som du synes er patetiske :)

Har jeg sagt at jeg har lest noen spesiell tråd?

Du tror ikke jeg er bruker av samme butikker?

Greier du og lese ut av min tekst at jeg skriver på generelt grunnlag? (bør ikke butikkomtaler være balanserte og ikke minst "ærlige"?)

Hvordan skal man vite at en tråd er patetisk uten først og ha lest den?

Du trenger heller ikke lese mine innlegg/tråder om du er redd for og ikke være enig med meg.....;-).

Leser gjerne dine tråder og tar gjerne en diskusjon.

Personlig synes jeg butikkomtaler bør organiseres på en slik måte at ikke alle plutselig "digger" en av mange butikker, mens alle de andre butikkene bare blir glemt. Hvis det kun er en butikk som er så fantastisk, så forundrer det meg stort at det finnes kunder andre steder.

Jeg har i en annen tråd bedt om at dette kan settes i system uten at positiv respons fra styre og webgruppe har vært tilstede.

Det kan late til at ingen tør eller gidder bruke energi på å skrive noe negativt om noen. Du vet at når et regime forandrer seg så er folk alltid skeptiske med en gang :)

Og grunnlaget for at de andre butikkene fremdeles har kunder er vel ofte at folk ikke vet Bedre?

Resultatet av slike tråder er jo masse fin gratisreklame (på fagspråket: tekstreklame) på tross at reklame strider mot forumets regler.

Joda, for de som er service innstillt og leverer varer på en utsøkt måte så er dette masse flott gratis reklame, men det er våre erfaringer som gir disse små reklame snuttene så jeg synes det er greit.

Jeg har i en annen tråd bedt om at dette kan settes i system uten at positiv respons fra styre og webgruppe har vært tilstede.

Som de nye retningslinjene sier så er butikkprat tillatt. Så om du virkelig ønsker å si noe om en butikk er det bare å skrive i vei.

At jeg ikke finner det nødvendig å sette av en helt egen tråd for dette, er at det per i dag ikke er nevnt mer en 1 butikk.

Det er veldig mye synsing, men lite skriving.

Sett dere ned å skriv en liste etter denne tittel-malen jeg nevnte i en annen tråd, og legg dette under reef cafe. Når det blir mange nok tråder, så kan vi tenke på å flytte disse til en egen tråd.

Angående dette med karakterer og rangering, så er det en del mer jobb å lage noe fancy, så her får vi begynne med egne erfaringer og opplevelse. Dere får selv bli enige om hva dere ønsker å fortelle om i disse trådene.

Bare for at det blir tillatt med butikkprat ifølge retningslinjene, betyr ikke det at jeg skal bruke masse tid på å liste opp alle butikker for dere.

Edited by GauteG

Clas

Se heller på det som en guid for nye akvarister. En guide som forteller de hvor de får den beste frokosten, lunsjen, middagen og hotellrommet.

Denne kommentaren virket noe krapp? Og det er heller ingen som har bedt deg om dette!

Bare for at det blir tillatt med butikkprat ifølge retningslinjene, betyr ikke det at jeg skal bruke masse tid på å liste opp alle butikker for dere.

Når du sier at dere er intressert i å sette det i system så kan man bare starte en tråd hvor man tar en liten brainstorm på butikker og beliggenhet :)

Sett dere ned å skriv en liste etter denne tittel-malen jeg vente i en annen tråd, og legg dette under reef cafe. Når det blir mange nok tråder, så kan vi tenke på å flytte disse til en egen tråd.

Høres ut som masse ekstra arbeid på sikt. Sammtidig skjønner jeg ikke at det skal være en "mal" på hvordan vi skriver våre erfaringer.

Dette vil da bli en tjeneste man får på saltvansforum :)

Og hvis dere ser på trådene som nå er startet ser du at det hovedsaklig er positive tilbakemeldinger som kommer frem!

Det er sannelig ikke lett å vite hvordan man vil ha det....

Noen vil ha rangering 1-10.

Noen vil ha 1-6 stjerner.

Noen vil nyansere på fisk, koraller, teknisk, service, pris, kvalitet.

Noen vil ha en tråd.

Noen vil ha to tråder.

Noen vil at man skal bruke en mal.

Noen vil at man ikke skal bruke mal.

Alle vil ha system - men man er jo langt fra enig om hvilket system. :D

Minner meg litt om brukerne av en webløsning vi satte opp. De kom etter en stund og så: "Vi må ha en knapp for statistikk". "Hva slags statistikk?", spurte vi. Det hadde de ingen formening om, men statistikk ville de ha. :shock:

Hvis man klarer å diskutere seg fram til en måte å gjøre dette på som de fleste kan enes om, så vil det forenkle prosessen veldig mye for både webadmin, og andre som faktisk må bruke tiden sin på å implementere dette. :-)

Det er akkuratt det jeg har bedt om. Et underforum med butikk omtaler, men dette var ikke ønskelig da man kunne bruke reef cafe til dette..

Så ikke at Gaute hadde skrevet mens jeg drev å skrev :)

Et enkelt svar til deg og Creek. Hvis man senere skal samle alt i system, er det ikke best å ha alt samlet på samme sted uten masse annet med en gang da? Dvs et underforum?

Edited by solono

Det er akkuratt det jeg har bedt om. Et underforum med butikk omtaler, men dette var ikke ønskelig da man kunne bruke reef cafe til dette..

Så ikke at Gaute hadde skrevet mens jeg drev å skrev :)

Et enkelt svar til deg og Creek. Hvis man senere skal samle alt i system, er det ikke best å ha alt samlet på samme sted uten masse annet med en gang da? Dvs et underforum?

Det er ikke noe å problem å samle alt i et underforum, om det er dette dere blir enige om. Men her har det vært diskutert alle løsninger fra å bruke PP-Classified modulet til enkle tråder og kun tekst. For at jeg skal kunne ta tak i noe som helst, må jeg vite hva folk ønsker.

Edited by creek

Nå er det 2 tråder i Reef Cafe.

De heter Butikkomtale- *butikknavn*

Er ikke det greit da??

Når det er ennå flere slike tråder som starter med: Butikkomtale

Så kan de flyttes til et egnet sted, så får Creek litt tid til andre (Svært viktige)prosjekter i mellomtiden.

Jeg har tenkt til å bygge noen nye adgangsgrupper, for trådmoderatorer, endre litt på diverse forumstrukturer og andre småting i forumet.

Er ikke så veldig synlig men det bør gjøres det også.

Og jeg bør sette av litt tid til styrearbeid, planlegge stormøte/storauksjon i mars... lage noen foredrag, jobbe videre med stormøte til høsten, osv.

Og ikke nok med det, så skal det jobbes på jobben og madammen krever å se meg, samme med unga.... Og tilogmed Dyret bør luftes :shock:

Men jeg kan sikkert sette av tid til å lage nye underforum, nye adgangsgrupper og diverse funksjoner så butikkpraten flyter fint og flott.

Det er bare det at tiden blir liiiit knapp til tider.

Lurer egentlig litt på hvordan akvariet mitt ser ut :rolleyes:

Så jeg håper virkelig at dette kan drøye litt.

ER IKKE MENINGEN Å SUTTRE :oops:

ps: jeg har ingen vonde haker i siden til noen. Håper bare at butikkomtaler kan bli litt mere balansert.

har butikken god service er det bare greit at noen reklamerer for de. har de dårlig service for de negativ reklame. dette er til for å hjelpe folk med å finne butikker de kan stole på!

har butikken god service er det bare greit at noen reklamerer for de. har de dårlig service for de negativ reklame. dette er til for å hjelpe folk med å finne butikker de kan stole på!

Personlig vil jeg heller kjøpe en frisk fisk i en butikk med dårlig service en en syk fisk i en butikk med god service.

Men jeg sier som Ole Brum, ja takk begge deler.

.....men om butikken selger deg en syk fisk, har den vel heller ikke gitt deg god service? ;-)

Beklager litt småusaklig kommentar :D. Men poenget mitt er at mange nok tilbakemeldinger etterhvert gir et bilde av den omtalte butikk - og da vil enkeltmeldinger, som kan være sleivete og uriktige, spille stadig mindre rolle.

Det er bra med mange komentarer på hver enkelt butikk.

Da vil det som JSA sier bli enkelt og danne seg et helhetlig bilde av butikken.

Det er selvfølgelig umulig for en butikk og ikke få en og annen misfornøyd kunde, som så vil gi negativ feedback.

Men om det store flertall er fornøyd så ser man at det ikke er noen trend.

Forstår butikker godt som ikke erstatter enhver død fisk.

De opptrår sikkert anderledes når kunder de kjenner historikken til en veldig sjelden gang kommer tilbake med en død fisk,kontra de som påstår at fisken de har kjøpt dør titt og ofte.

Wiggo

Til Info:

Jeg jobber med en egen butikkprat tråd under Diverse.

(så får heller voffsen krysse beina litt til)

Postinger her teller ikke med på "Antall innlegg".

Tråder kan ikke rangeres.

Regner med at Saltvannsforum blir stående som trådstarter på hver post/butikk og at vi legger inn nøkkelopplysninger om butikken.

Og noen små tips..

Håper dette virker ok.

.....men om butikken selger deg en syk fisk, har den vel heller ikke gitt deg god service? ;-) .

Joda, servicen kan ha vært upåklagelig selvom kvaliteten på varen er dårlig. ;-)

Desverre er det vel også de som "bevist" selger dårlig vare som er eksperter i og overskygge dette med og yte god service også...superselger kalles det.:D:D:D

Beklager litt småusaklig kommentar :D. Men poenget mitt er at mange nok tilbakemeldinger etterhvert gir et bilde av den omtalte butikk - og da vil enkeltmeldinger, som kan være sleivete og uriktige, spille stadig mindre rolle.

Ja, og det var vel det jeg hadde i tankene da jeg startet denne tråden også.

En eller annen form for "karaktersystem" vil gi et riktig inntrykk. Lange skrytetråder/kjeftetråder blir patetiske.

Til Info:

Jeg jobber med en egen butikkprat tråd under Diverse.

(så får heller voffsen krysse beina litt til)

Postinger her teller ikke med på "Antall innlegg".

Tråder kan ikke rangeres.

Regner med at Saltvannsforum blir stående som trådstarter på hver post/butikk og at vi legger inn nøkkelopplysninger om butikken.

Og noen små tips..

Håper dette virker ok.

Høres ut som en god start..... 5 stjerner til S-E :D