Mandarinen Posted January 25, 2010 Report Share Posted January 25, 2010 Hei !! Jeg har et nano-kar på 100 liter som nå har fått skikkelig oppblomstring av grønn-alger. Jeg har en drøss turbosnegler, men de er ikke effektive nok Trenger tips til hvilke nyttedyr/fisker som er de beste til å fjerne alger, både grønn og brune i mitt nano-kar. Brune på sanden og grønne rundt omkring Tenker på denne http://liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+23+94&pcatid=94 Men blir den for stor for mitt lille kar ?? Men jeg kunne også tenke meg denne lille karen http://liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+23+2229&pcatid=2229 Men det blir vell ikke så lett å få tak i den siste arten eller ?? M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BigBlue Posted January 25, 2010 Report Share Posted January 25, 2010 Hei hva har du i karet ditt i dag? er den nystartet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandarinen Posted January 25, 2010 Author Report Share Posted January 25, 2010 Mener du innbyggere ?? Har ca. 40 turbosnegler, 1. Seargent Major frøkenfisk. Denne skal vekk. 3. Safirblå frøkenfisker. 1. klynge med lærkoraller. 1. Stein med skiveanemoner. Sand, og et lag med korallgrus under sanden. Karet har vært oppe og gått i 4mnd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BigBlue Posted January 25, 2010 Report Share Posted January 25, 2010 Skummer? Sjøvann? Har du byttet vann i det siste? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandarinen Posted January 25, 2010 Author Report Share Posted January 25, 2010 Har skummer ja. Bruker sjøvann, men blander i mer salt. Bytter 20 % annenhver uke, og fyller på ferskvann etterhvert som fordamping skjer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Posted January 25, 2010 Report Share Posted January 25, 2010 Begynner med blennyen. Nei den blir ikke for stor på veldig lenge, men du har mest sannsynlig ikke stor nok produksjon av alger til å holde liv i den. Min Salarias spiser både flakfôr og pellets, så er du så heldig så bør det gå greit en stund. Så kan du heller selge den, eller bli smittet av litersyken når den blir for stor. Når du ikke bytter mer enn 20% av gangen, så kan du bare etterfylle med sjøvann til du oppnår rett salinitet. Da slipper du å salte opp. Lykke til videre. Mvh Roar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts