Jump to content

Butikk omtaler

Recommended Posts

System ala det hardware.no og søster sidene har.

0-10 hvor 10 er best + at man kan skrive omtaler og erfaringer. 1 stemme fra hver bruker...

Dette kan tvinge butikkene til bedre service og sammtidig hjelpe nye akvarister fra å brenne seg.

Håper dette kan ordnes raskt og enkelt og snart komme igang!

Da har butikken mulighet til å ta en titt her inne for å se hva kundene klager på. Evt kan de kontakte brukeren som har hatt problemer og rydde opp.

Men et lite varsko, er man misfornøyd med en vare eller en tjeneste så er det alltid viktig og gi beskjed om dette til butikken og gi de mulighet til å rydde opp etter seg før man skriver en negativ omtale. Noen ganger kan det være et hendig uhell eller andre ting som har forårsaket problemet.

Vel. På produkt anmeldelse ol andre steder trenger man ikke gi noen begrunnelse, heller ikke på butikkomtalerer. Ser ingen grunn til at vi må måtte gjøre det her heller. Hvordan skal det fungere i praksis? Bra service 8? Dårlig service 2? som igjen gir et snitt på 5.

Helt greit, men hvis man vil gi en omtale eller ikke må jo være opp til brukeren. Har man fått topp service vil man gjerne skrive om det og det samme andre veien.

Man må ikke gi en begrunnelse til å bytte en vare på elkjøp innen 30 dager, det er god service!!

Har en butikk fått 100 anmeldelser og har et snitt på 2, så er vel det igrunn god nok grunn til å ikke handle der eller hur? :)

Det er flere tråder som denne ettermiddagen omfatter samme tema.

Mange av ettermiddagens debattanter bør nå ha fått med seg at retningslinjene for forumet ble vedtatt endret på dagens årsmøte.

Det er nå intet i retningslinjene som ikke tillater butikkprat, mao. er dette nå mulig.

Jeg har lyst til å vektlegge følgende avsnitt:

Saltvannsforum er en Spesialforening for saltvannsakvarister. (Akvarieklubb)

Dette diskusjonsforumet eies og driftes av klubbens medlemmer på frivillig basis. Diskusjonsforumet er åpent for klubbens medlemmer og andre besøkende som ønsker å lære eller bidra med saklige og hyggelige saltvannsdiskusjoner.

Dette er det jeg for egen del håper vi kan ha som førsteprioritet når vi nå igjen får slike noe opphetede debatter, og legg spesielt merke til siste setning

Hele teksten for de nye retningslinjene finner dere her:

http://www.saltvannsforum.no/forum/showthread.php?t=3042

Vedr. forslaget om karaktersetting overlater jeg det til webgruppen om det teknisk er mulig, da det ligger utenfor mitt snevre kunnskapsområde;-)

Edit: Det hadde visst kommet til mange kommentarer siden jeg startet å skrive mitt svar her...

Edited by Eagle

Oh? så du foreslår å begrense måten og formen vi skal uttrykke oss på i fremtiden?

Med andre ord sette vår ytringsfrihet i system?

Er det mitt innlegg du hinter til bør du lese det igjen. Det er lettere for en bruker å finne ut om en butikk er bar eller ikke når det er i system istedet for å bare lete etter tråder hvor folk skriver om butikken. Du er ikke begrenset til hva du kan skrive ellers. Men jeg vil gjerne ha omtaler om hver enkelt butikk samlet under "en tråd om butikken" :)

Kjære deg da, det var et eksempel.

Kunne like gjerne ha vært skrevt slik 'fikk dårlig service av ....... i dag' men valgte en annen formulering :)

Man vil da få samlet og sett hva brukerne har gitt den aktuelle butikken av omtalerer og karakter.

Det trenger jo ikke være 100 tråder om samme butikk, men det er ingenting jeg skriver som hindrer deg i det. Og hvis du klarer å se noe i mine innlegg som skal begrense eller forme måten du skal utrykke deg på, så må du dessverre finne ut av det selv. Jeg har ikke skrevt noe om at du skal begrenses eller kan tolkes som om at du skal begrenses.

Jeg skriver gjerne setningene mine enkelt, og du har nok misforstått meg...

Vell, siden det er ganske så mye annet som jeg føler må gå føre, så kan jeg ikke sette noe direkte tid på hvor lang tid dette kan ta..

Men vet at det er muligheter å sette karakterer på brukere i salgs-modulen. Så det burde sikkert gå å bruke på ev. forhandlere også.

Men dere kan jo kikke på det i salgstråden. Ligger under feedback.

Hvor lang tid vil det ta før et slik system er på vei, hvis det blir vedtatt?

Nå vet jeg det har vært masse webarbeid lenge og at bla Creek har oftet masse fritid og friuker osv, så jeg vil ikke mase :-)

Jeg håper webgruppa tar ting i rekkefølge, slik som siste kjøp&salg anonnsene på forsiden, før dette prosjektet.

Og det er også noen andre prosjekter som ligger i løypa.

Alle gjør sitt beste, jeg er bare redd for at det kan bli for mye for enkelte og det er ikke noe særlig hyggelig.

Vil atter en gang sende varme tanker til spesielt Creek som har lagt ned så mye tid på forumet :D