solono Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 System ala det hardware.no og søster sidene har. 0-10 hvor 10 er best + at man kan skrive omtaler og erfaringer. 1 stemme fra hver bruker... Dette kan tvinge butikkene til bedre service og sammtidig hjelpe nye akvarister fra å brenne seg. Håper dette kan ordnes raskt og enkelt og snart komme igang! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shovelhead Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Det var ingen dum ide,men da må jo butikkene få den feedback de trenger for evt. å forbedre seg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solono Posted January 24, 2010 Author Report Share Posted January 24, 2010 Da har butikken mulighet til å ta en titt her inne for å se hva kundene klager på. Evt kan de kontakte brukeren som har hatt problemer og rydde opp. Men et lite varsko, er man misfornøyd med en vare eller en tjeneste så er det alltid viktig og gi beskjed om dette til butikken og gi de mulighet til å rydde opp etter seg før man skriver en negativ omtale. Noen ganger kan det være et hendig uhell eller andre ting som har forårsaket problemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimshans Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Jeg synes også det nesten burde være ett krav at man skriver en kommentar til karakteren, slik at man kan se at karakteren er berettiget. Om det bare blir poengutdeling, vil ikke butikkene kunne vite hva de har gjort dårlig (eller bra for den del...). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnnyK Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Jeg synes også det nesten burde være ett krav at man skriver en kommentar til karakteren, slik at man kan se at karakteren er berettiget. Om det bare blir poengutdeling, vil ikke butikkene kunne vite hva de har gjort dårlig (eller bra for den del...). Helt enig ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven-Egil Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Regner med at Webgruppa ser på dette ønsket, da det er en typisk webgruppe sak og ikke en styresak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
creek Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Dette er det muligheter for å gjøre under pp-clasifieds. Men forhandlerne må registreres i databasen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solono Posted January 24, 2010 Author Report Share Posted January 24, 2010 Vel. På produkt anmeldelse ol andre steder trenger man ikke gi noen begrunnelse, heller ikke på butikkomtalerer. Ser ingen grunn til at vi må måtte gjøre det her heller. Hvordan skal det fungere i praksis? Bra service 8? Dårlig service 2? som igjen gir et snitt på 5. Helt greit, men hvis man vil gi en omtale eller ikke må jo være opp til brukeren. Har man fått topp service vil man gjerne skrive om det og det samme andre veien. Man må ikke gi en begrunnelse til å bytte en vare på elkjøp innen 30 dager, det er god service!! Har en butikk fått 100 anmeldelser og har et snitt på 2, så er vel det igrunn god nok grunn til å ikke handle der eller hur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eagle Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 (edited) Det er flere tråder som denne ettermiddagen omfatter samme tema. Mange av ettermiddagens debattanter bør nå ha fått med seg at retningslinjene for forumet ble vedtatt endret på dagens årsmøte. Det er nå intet i retningslinjene som ikke tillater butikkprat, mao. er dette nå mulig. Jeg har lyst til å vektlegge følgende avsnitt: Saltvannsforum er en Spesialforening for saltvannsakvarister. (Akvarieklubb) Dette diskusjonsforumet eies og driftes av klubbens medlemmer på frivillig basis. Diskusjonsforumet er åpent for klubbens medlemmer og andre besøkende som ønsker å lære eller bidra med saklige og hyggelige saltvannsdiskusjoner. Dette er det jeg for egen del håper vi kan ha som førsteprioritet når vi nå igjen får slike noe opphetede debatter, og legg spesielt merke til siste setning Hele teksten for de nye retningslinjene finner dere her: http://www.saltvannsforum.no/forum/showthread.php?t=3042 Vedr. forslaget om karaktersetting overlater jeg det til webgruppen om det teknisk er mulig, da det ligger utenfor mitt snevre kunnskapsområde;-) Edit: Det hadde visst kommet til mange kommentarer siden jeg startet å skrive mitt svar her... Edited January 24, 2010 by Eagle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solono Posted January 24, 2010 Author Report Share Posted January 24, 2010 Vet at det nå er mulig . Men for å sette omtaler i system, istedet for 'Dritt butikk' topics hver dag så kan man få litt system og oversikt for brukerne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BigBlue Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Oh? så du foreslår å begrense måten og formen vi skal uttrykke oss på i fremtiden? Med andre ord sette vår ytringsfrihet i system? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solono Posted January 24, 2010 Author Report Share Posted January 24, 2010 Oh? så du foreslår å begrense måten og formen vi skal uttrykke oss på i fremtiden? Med andre ord sette vår ytringsfrihet i system? Er det mitt innlegg du hinter til bør du lese det igjen. Det er lettere for en bruker å finne ut om en butikk er bar eller ikke når det er i system istedet for å bare lete etter tråder hvor folk skriver om butikken. Du er ikke begrenset til hva du kan skrive ellers. Men jeg vil gjerne ha omtaler om hver enkelt butikk samlet under "en tråd om butikken" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BigBlue Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Vet at det nå er mulig . Men for å sette omtaler i system, istedet for 'Dritt butikk' topics hver dag så kan man få litt system og oversikt for brukerne Jeg synes du også skal lese deg selv engang til: "istedet for 'Dritt butikk' topics hver dag" Hva mente du med det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shovelhead Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Jeg synes du også skal lese deg selv engang til: "istedet for 'Dritt butikk' topics hver dag" Hva mente du med det? Såså ikke vær så nærtagende nå ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solono Posted January 24, 2010 Author Report Share Posted January 24, 2010 Kjære deg da, det var et eksempel. Kunne like gjerne ha vært skrevt slik 'fikk dårlig service av ....... i dag' men valgte en annen formulering Man vil da få samlet og sett hva brukerne har gitt den aktuelle butikken av omtalerer og karakter. Det trenger jo ikke være 100 tråder om samme butikk, men det er ingenting jeg skriver som hindrer deg i det. Og hvis du klarer å se noe i mine innlegg som skal begrense eller forme måten du skal utrykke deg på, så må du dessverre finne ut av det selv. Jeg har ikke skrevt noe om at du skal begrenses eller kan tolkes som om at du skal begrenses. Jeg skriver gjerne setningene mine enkelt, og du har nok misforstått meg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shovelhead Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Uannsett ble det litt liv her det er bra man engasjerer seg.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BigBlue Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solono Posted January 24, 2010 Author Report Share Posted January 24, 2010 Hvor lang tid vil det ta før et slik system er på vei, hvis det blir vedtatt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
creek Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Vell, siden det er ganske så mye annet som jeg føler må gå føre, så kan jeg ikke sette noe direkte tid på hvor lang tid dette kan ta.. Men vet at det er muligheter å sette karakterer på brukere i salgs-modulen. Så det burde sikkert gå å bruke på ev. forhandlere også. Men dere kan jo kikke på det i salgstråden. Ligger under feedback. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven-Egil Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Hvor lang tid vil det ta før et slik system er på vei, hvis det blir vedtatt? Nå vet jeg det har vært masse webarbeid lenge og at bla Creek har oftet masse fritid og friuker osv, så jeg vil ikke mase :-) Jeg håper webgruppa tar ting i rekkefølge, slik som siste kjøp&salg anonnsene på forsiden, før dette prosjektet. Og det er også noen andre prosjekter som ligger i løypa. Alle gjør sitt beste, jeg er bare redd for at det kan bli for mye for enkelte og det er ikke noe særlig hyggelig. Vil atter en gang sende varme tanker til spesielt Creek som har lagt ned så mye tid på forumet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solono Posted January 24, 2010 Author Report Share Posted January 24, 2010 Vil dere legge opp et eget underforum for butikk omtaler da? Det skulle ta ca 5 sec Fint å ha det samlet på et sted og så kan man ha butikkene som sticky? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solono Posted January 25, 2010 Author Report Share Posted January 25, 2010 Lurer litt sånn enda jeg Er noe usikker på hvor slike tråder bør ligge men regner med at det er under reef cafe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexjoha Posted January 25, 2010 Report Share Posted January 25, 2010 Jeg er enig i at vi skal ha en rating på butikkene men da syns jeg denne ratingen skal være på flere punkter + komentar... eks Kunde service 0-10 Kvalitet på varer 0-10 Kvalitet på levende 0-10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BigBlue Posted January 25, 2010 Report Share Posted January 25, 2010 kan også legge til Faglig kunnskap: 0-10 Karantenetid: 0-10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solono Posted January 25, 2010 Author Report Share Posted January 25, 2010 Eller man kan gi butikken en score på 0-10 med en komentar hvor man kan utdype seg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts