Jump to content

Fått meg Tridacna Derasa - Plassering?

Bjerke
 Share

Recommended Posts

IMG_3672.JPG

Fikk kjøpt meg en Deresa i dag, synes denne har så pent mønster!

Jeg har plassert den under den ene 150W hqi pæra i øvre del av karet, så lys skal den få. Men jeg ser at den har to ekstra "skall-lag" i bunnen, er dette noe muslingen lager selv for å stå rett? Eller kan det være noe lim som en tidligere eier har brukt?

Vil denne type musling feste seg til steinen etterhvert? Som dere ser står den ikke helt nedtil steinen den er plassert på, men den står stødig.

Til sist, er den plassert riktig vei i forhold til innsug/utblås? Dette har kansje ikke noe å si. Er takknemlig for hjelp ;-)

IMG_3668.JPG

IMG_36671.JPG

ville jo ambefalt å hatt den på et underlag bare får å ver sikkert, er også greit å fårebygge skadene før det sjer ;) men det du kan gjør er å ha en levene stein i sanden grave den ner og plasere muslingen oppå så vil den feste seg etter vert, bare gi den tid og la den stå stødigt får å få best feste

Den er kjempe fin. Du kjøpte den hus Ricard. Hade list på den selv men var litt for sen ute den var alered holdt av tildeg. tror jeg . flåtte farge spill på den.:lol::lol::lol: Kjempefin var den

Ja det er den fra Richard ja;-) Jeg sto og trippa utfor butikken hans kvart på 10 dagen etter jeg fikk melding om at han hadde fått inn musling:D