sailfish Posted January 18, 2010 Report Share Posted January 18, 2010 Hei! Noen som kan forklare meg forskjellen mellom en BTA, bubble tip anemone, og en RBTA, rose bubble tip anemone? Kunne kanskje tenke meg et eget kar på 100-200 L bare for anemoner og klovner i fremtiden en gang:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GauteG Posted January 19, 2010 Report Share Posted January 19, 2010 http://www.wetwebmedia.com/marine/inverts/cnidaria/anthozoa/bubbletipanemones.htm sier: The Bubble Tip occurs in a myriad of colors: Most are tan to brownish, but green, orange, pink, grading to bright reddish and purplish individuals can be found. These last are often referred to as Rose and Maroon Anemones. They are all Entacmaea quadricolor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w0d00 Posted January 19, 2010 Report Share Posted January 19, 2010 Her er et bilde av min rbta.. R=rosa/rød Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKjetil Posted January 19, 2010 Report Share Posted January 19, 2010 Burde man ha en slik krabbe til anemonen ? og hvilken nytte gjør den ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paalrune Posted January 19, 2010 Report Share Posted January 19, 2010 Hei! Noen som kan forklare meg forskjellen mellom en BTA, bubble tip anemone, og en RBTA, rose bubble tip anemone? Kunne kanskje tenke meg et eget kar på 100-200 L bare for anemoner og klovner i fremtiden en gang:-) Er bare at fargen blir spesifisert. Er også vanlig å se "GBTA" Burde man ha en slik krabbe til anemonen ? og hvilken nytte gjør den ? Er nok en porselenkrabbe. Liker å bo i anemonen på samme måte som enkelte klovnefisker. Har man begge deler blir det vel ofte litt kranlging om hvem som skal være der. Begge vil nok (så godt de kan) forsvare anemonen mot potensielle fiender. Har også hørt at de kan mate anemonen. Ingen er et "must" for å ha BTA'en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sailfish Posted January 19, 2010 Author Report Share Posted January 19, 2010 Som et eksempel så er anemonene i denne tanken RBTAer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agathos Posted January 19, 2010 Report Share Posted January 19, 2010 Som et eksempel så er anemonene i denne tanken RBTAer? Ser ut som LTA (long-tipped anemones), eller en annen form for anemone, jeg tror ikke det er BTA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sailfish Posted January 19, 2010 Author Report Share Posted January 19, 2010 Vil en Sebae anemone brenne en BTA/RBTA, og motsatt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agathos Posted January 19, 2010 Report Share Posted January 19, 2010 Vil en Sebae anemone brenne en BTA/RBTA, og motsatt? Sannsynligvis. Forskjellige anemone-arter kan drepe hverandre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts