Jump to content

Salgstråder.

Recommended Posts

Er det mulig og sette opp forumet på en slik måte at tråder i salgforumet slettes automatisk etter for eksempel 7 dager hvis det ikke har vært aktivitet i tråden? Selger må selv lage ny annonse hvis det ikke har vært aktivitet....elller kan aktivisere tråden med og f.eks. sette en lavere pris for og gjøre produktet mer aktuelt.

Slik det er nå så fungerer det klønete. Hvis du gjør et søk på f.eks. APF600 får du opp 8 tråder som du må åpne for og lese at samtlige skummere er solgt. Bortkastet tid spør dere meg. Gamle annonser er kun unødig bruk av serverplass. Annonser som er uaktuelle pga solgt, kan bare slettes direkte av moderatorer....ikke "bump" tråden med og skrive at tråden er lukkket, vi forstår faktisk det.

Selger kan varsle moderator med og bruke den lille røde trekanten øverst til høyre i annonseinnlegget sitt at varen er solgt og annonsen kan slettes. Annonsetråden fjernes uten og havne "øverst" på forsiden igjen...enkelt og greit.

Alle som har inne en annonse kan godt også huske og sette solgt da varen faktisk er solgt. Bare siste døgnet har jeg sendt tre henvendelser via PM på salgsvarer som jeg har fått svar....unnskyld, glemte bare og sette solgt.

Jeg vet at dette praktiseres på andre forum verden over og fungerer utmerket.

Jeg mener utvilsomt at salgsdelen vil bli mere oversiktlig og funksjonell med små endringer.

Nå er det jo en ny kjøp og salgsmodul på gang. Mulig at det er noe slikt der..

Jada, jeg har også hørt mye om salgsmodullen, men dagens system kan vel fungere litt mere smertefritt inntil den nye er i drift???

Rent personlig synes jeg det er greit å kunne lese gjennom gamle utgåtte salgstråder, fordi jeg da kan få en pekepinn på prisnivå på tilsvarende varer i nye ikkeutgåttpådatoen annonser.

Ja, det må da gjærne være din personlige oppfattelse at det er "greit" og lese gamle annonser.

For meg tar det bare jævlig mye unødig tid med alt rotet som ligger i salgsannonsene. Jeg tror heller ikke annonsene gir særlig pekepinn på priser.....ser ofte at det er STORE sprang i salgspris for samme "artikkel/produkt" bare med få dagers mellomrom.

Den nye salgsmodulen er rett rundt hjørnet. Vi driver med den siste ut-tesningen av funksjonene nå. Siden er det noe småting som må oversettes.

Å begynne å endre i den gamle modulen er nok ikke aktuelt da den fungerer så greit som den gjør. Siden føler jeg det at å prioritere jobb på den gamle modulen blir litt feil.

I den nye modulen (pp-classified 3.21) så må man sette en tidsramme hvor lenge annonsen skal være aktiv. Standard her er 15 dager, men den kan endres til opp mot 90 dager. Er ikke annonsen solgt innen det, så blir den stengt. Man vil få en mail når man nærmer seg utløpsdato.

Når et produkt er solgt vil den ligge synlig i 7 dager før det forsvinner. Den vil fortsatt ligge i log-filen, så jeg tror at eieren av annonsen kan sette den aktiv igjen uten å lage en ny.

Og til slutt, annonser tar minimalt med serverplass.

Den nye salgsmodulen er rett rundt hjørnet. Vi driver med den siste ut-tesningen av funksjonene nå. Siden er det noe småting som må oversettes.

Å begynne å endre i den gamle modulen er nok ikke aktuelt da den fungerer så greit som den gjør. Siden føler jeg det at å prioritere jobb på den gamle modulen blir litt feil.

I den nye modulen (pp-classified 3.21) så må man sette en tidsramme hvor lenge annonsen skal være aktiv. Standard her er 15 dager, men den kan endres til opp mot 90 dager. Er ikke annonsen solgt innen det, så blir den stengt. Man vil få en mail når man nærmer seg utløpsdato.

Når et produkt er solgt vil den ligge synlig i 7 dager før det forsvinner. Den vil fortsatt ligge i log-filen, så jeg tror at eieren av annonsen kan sette den aktiv igjen uten å lage en ny.

Da venter vi i spenning.

Er enig at det er litt rart at tråden blir bump når den stenges. MEN personlig synes jeg at det er gull verdt å kunne se hva utstyret har blitt solgt for tidligere, samme gjelder for levende... Synes det er trist om gamle salgs tråder ikke skal være tilgjengelige til å se i.

Ja jeg er helt enig i dette, og det er jo av den grunn vi ikke sletter tråder selv om varene er solgt. Det kan allikevel være verdifull informasjon der, men medlemer må gjerne komme med forslag til årsmøte så blir det behandlet der. Jeg vet ikke når fristen for forslag går ut, men det går jo an å finne ut.

Mvh Roar

Denne forklaringen kjøper jeg glatt.

Ja jeg er helt enig i dette, og det er jo av den grunn vi ikke sletter tråder selv om varene er solgt. Det kan allikevel være verdifull informasjon der, men medlemer må gjerne komme med forslag til årsmøte så blir det behandlet der. Jeg vet ikke når fristen for forslag går ut, men det går jo an å finne ut.

Mvh Roar

Må en så enkel "konfigurasjon" som dette behandles på årsmøte? Har ikke medlemmene gitt styret sin tillit til nettopp og gjøre slike praktiske endringer i forum etc?

Dette minneer mer som en "Donald klub" :shock:

Er enig at det er litt rart at tråden blir bump når den stenges. MEN personlig synes jeg at det er gull verdt å kunne se hva utstyret har blitt solgt for tidligere, samme gjelder for levende... Synes det er trist om gamle salgs tråder ikke skal være tilgjengelige til å se i.

Nå står det sjelden hva varen egentlig ble solgt for. ;-)

Så en syv dagers historikk er mer en info om at varen er solgt.

Og priser varierer jo hele tiden, se bare på klubbmøteauksjoner, på et møte solgte jeg en stein med ca 15 skiveanemoner for 50.- på neste møte solgte jeg en enkelt skive av samme type for 250.-

Mvh Roar

Dette er ikke en årsmøte sak, det er en sak mellom Webgruppe og styret.

Ja så la vær å logge deg inn da, om klubben ikke er bra nok for deg.

Mvh Roar

Klubben er helt sikkert bra nok, så man behøver ikke bli usaklig,saken er jo enkel noe gidder/vil ikke lese igjenom gamle anonser :?

det må vel kunne lage en index over gamle anonser så de som vil kikke på dem har mulighet til det..:D

Tore

Klubben er helt sikkert bra nok, så man behøver ikke bli usaklig,saken er jo enkel noe gidder/vil ikke lese igjenom gamle anonser :?

det må vel kunne lage en index over gamle anonser så de som vil kikke på dem har mulighet til det..:D

Tore

Nei du har sikkert rett, og det er skjeldent jeg skriver det jeg mener i slike tilfeller, men for en gang skyld så kom det frem. Jeg pleier å være mer diplomat enn dette.

Det med den indexen må andre svare på.

Mvh Roar

Når det først er en debatt rundt salgstråder :) Jeg vet ikke hva det nye systemet tilbyr/tillater, men syntes det er litt rart med auksjoner som har ukjent avslutning.

Eksempel: "Får se ann når auksjonen slutter, kommer an på interessen"..

Det er ikke normalt sett sånn en auksjon fungerer. Hvis man vil selge noe i auksjonsform så får man heller sette en minstepris og forholde seg til de budene som kommer inn?

Hvordan høres det ut? :-)

Når det først er en debatt rundt salgstråder :) Jeg vet ikke hva det nye systemet tilbyr/tillater, men syntes det er litt rart med auksjoner som har ukjent avslutning.

Eksempel: "Får se ann når auksjonen slutter, kommer an på interessen"..

Det er ikke normalt sett sånn en auksjon fungerer. Hvis man vil selge noe i auksjonsform så får man heller sette en minstepris og forholde seg til de budene som kommer inn?

Hvordan høres det ut? :-)

I den nye modulen så setter en frist for når auksjonen avsluttes, så da løses jo det. Det er også mulig å sette inn minstepris mener jeg å huske:-)

rating

jeg for min del savner også en rating på hvordan den enkelte er å handle med.Ikke personlige meninger,men kun tall.Feks 100 % er personen til å stole på.har faktisk vært på aktuelt møtested to ganger hvor kjøper ikke har dukket opp.ikke for å henge ut noen,men for å gjøre det litt "tryggere"

hvordan er det med andres meninger om dette?

Tror dette med rating kan skape mye konflikter også. Det var en ripe på kalkreaktoren jeg kjøpte og selgeren hadde ikke nevnt dette, kan jeg da gi 50% og si han er useriøs? Kan brukere som ikke har kjøpt en vare eller ikke fikk tilslaget (som ofte har skjedd her inne) sette karakter eller er det kun den som vant budet som får mulighet til å sette karakter...

Hvis systemet kun tillater kjøperen og selgeren å sette karakter synes jeg det er flott, men hvis hvermannsen kan sette stjerner og karakterer i hyt å pine blir det litt på kanten synes jeg.

Hvordan er det med dette?

Det er egene valg for rating, komentarer osv.

Og vi kan selvfølgelig moderere dette om det blir misbrukt.

Det er egen meny for varens tilstand fra "som ny" og nedover til "defekt"

Og det er menyer for valg av fylke... for om det er fastpris eller auksjon, hvor lenge. Alle varer blir merket solgt når de er solgt.. på en "høy og tydelig måte"

Tror dette blir veldig bra, vi har nå testet modulen finpusset og oversatt og testet og testet osv i lang tid.

Er sikkert noe smågrums vi ikke finner eller klare å fikse :?

Spesielt Creek har gjort en utrolig innsats sammen med suport og utvikling hos levrandøren av modulen :-)

Så nå er den rett rundt hjørnet, vet det er et par detaljer som bør på plass for vi legger den ut.