David Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 sjøstjerna mi har fått et stort sort hull på oversiden av kroppen, hullet går dypt ned i hele kroppen ned til der hvor munnen er, hullet er ca 80% av hele kroppen, jeg kan se andre siden av munnen til stjerna... Den har vært slik i noendager nå, trodde den var død først, men den lusker rundt som vanelig, har noen noe forslag på hva dette kan være? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 De fleste sjøstjerner er uegnede for akvariet og da forekommer dette fenomenet. Hvilken type har du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David Posted January 14, 2010 Author Report Share Posted January 14, 2010 jeg er ikke helt sikker på, det er en type Ophiuroidea, tror det er en såkalt "basket star" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David Posted January 14, 2010 Author Report Share Posted January 14, 2010 hehe, det var veldig feil, det er en ganske vanelig rød brittle star, men ikke av den ild røde typen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blopp Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Det som ofte skjer med sjøstjerner i kar er at de sulter, da går de langsomt i oppløsning, skal man ha slike bør man fore regelmessig med noe egnet føde av type plankton/filterføde, ikke sikkert de går på alle typer men det fungerer ihvertfall med de sansvendene stjerne her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David Posted January 14, 2010 Author Report Share Posted January 14, 2010 åja, det visste jeg ikke... men stjerna har vokst relativt mye siden jeg kjøpte den for 5 mnd siden, men kanskje det den har spist hittil har gått tomt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts