Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Sign in to follow this  
bberd

Syk Foxface

Recommended Posts

Har en foxface med en sykdom .holder på miste skinne /huden rundt munnen og ser ut som den går i oppløsning.og veldig blass i fargene .spiser ikke .Hva er d er d noe som kan gjøres ? Noen som vet.

foxface

Etter noen dager med kuring ,Har foxface min begynnt å spise igjen og fått tilbake fargene ,men munnen er ikke helt bra .Den virker frisk å rask nå ,så håper skinnet rundt munnen veks ut igjen.Tror at den har blitt skremt inni noen steiner og fått seg et kjøtt sår på munnen.

Følg nøye med på fisken!

Har den noen konkurenter i karet?

Det ser ut som bakteriene spiser opp skinnet på fisken, på samme måte som brooklynella og lignende infeksjoner.

Formaldehydgass løst i vann kan evt være førstehjelp om det forværrer seg igjen.

Kan desverre ikke fortelle hva fisken lider av, da må det evt skrapes og dyrkes prøve.

La oss håpe at det ikke videre fører til større sekundære infeksjoner.

Pass på at du på ingen måte øker saltnivået ditt, da fisken rett og slett kan tørke ut pga mye manglende hud (saltvann beveger seg direkte inn i fisken)

Lykke til.

Hei. Har lest om foxfacen din. Så bra at den er blitt frisk igjen!:)

Ble den frisk av seg selv eller gav du den noe medisiner?

Fikk meg nettopp en søt liten foxface igår. I går kveld gjemte den seg nesten hele tiden og var stressa slik at den fikk en kamuflasje lignende farge, og holdt seg helt i ro. Også når den såg speilbilde av seg selv i akvariet så ble den helt lik og satt bare og stirret i glasset.

Jeg lurer på en ting; Kan foxfacen få sykdom dersom den er mye stresset?

Akkurat nå er jeg på jobb, så jeg håper på at da jeg kommer hjem at den er gul og fin og svømmer rundt litt. Fikk med noe pelletfor til den, og håper den får apetitt snart

Hva spiser din foxface?

Håper på svar:)

hei

Min foxface spiser alt som kommer nedi karet + beiter alger hele tiden.

Brukte ikke noe medsin ,ble frisk av seg selv.Vet ikke helt hva som hadde skjedd med den ,men frisk ble den

Var litt slapp med qoutingen. Det var ment som et svar til Sandramichelle87:-)

Dette blir 3 dagen foxfacen bor i sitt nye hjem:-) Til nå har den ligget gjemt i høyre del av karet bak LS'en. Iblant stikker den fram. Den ligger stadig og *skyter rygg* og finner når den svømmer. Ser at når den virker kontaktsøkende og svømmer mot de to klovnene som er i karet så blir dem litt redde og stikker av:?

Også driver Foxy (som jeg har kalt den) å ser seg selv i akvarieglasset og svømmer opp, ned og i ring som om den danser med en annen fisk. Er ikke sikker på om den tror det er en annen foxface, men 1 dagen hjemme da den såg seg selv så ble den redd/sint og skiftet farge og glodde på seg selv leeeenge.

Igår svømte foxfacen litt mer rundt i karet og gresset på røde alger som vokser på en svær LS. Også spiser den hvite, litt gjennomsiktige algelignende gress som vokser på noen steiner.

Salrias blennien er tydelgivis ikke så begeistret enda for nykommeren. Den jager lett foxfacen bort fra beitet når den kommer i mot...og så begynner Blennien selv å spise som bare F* :D Tror ikke Benny er så interessert i å dele med noen.

Hvor lang tid tok det før din foxface begynte å føle seg hjemme, svømme rundt og være gul og fornøyd igjen? Foxy er fortsatt litt skvetten og kamoflasje farget:?

Ellers har jeg klart å fore den med litt Ocean Nutrition pelletfor, men måtte finkuse det for at den skulle spise

Hvordan oppfører din fisk seg i karet? :D

Hvor lang tid tok det før din foxface begynte å føle seg hjemme, svømme rundt og være gul og fornøyd igjen? Foxy er fortsatt litt skvetten og kamoflasje farget:?

Ellers har jeg klart å fore den med litt Ocean Nutrition pelletfor, men måtte finkuse det for at den skulle spise

Hvordan oppfører din fisk seg i karet? :D

Det tar litt tid før den blir vant til nye omgivelser...bare gi den litt tid så går det nok bra. Om den fortsetter å svømme mye opp og ned langs glasset og den er ikledd kamo er det et tegn på at den er stresset.

Du vet at den er giftig og at du må oppøke lege om du blir stukket?

Det tar litt tid før den blir vant til nye omgivelser...bare gi den litt tid så går det nok bra. Om den fortsetter å svømme mye opp og ned langs glasset og den er ikledd kamo er det et tegn på at den er stresset.

Du vet at den er giftig og at du må oppøke lege om du blir stukket?

Den er finere i fargen nå. Er iblant når den blir skremt av noe at den stresser:? Regner med den føler seg mer hjemme innen en uke.

Ja, vet at fisken er giftig så jeg putter ikke fingrer nedi til fisken:-)

Ja, vet at fisken er giftig så jeg putter ikke fingrer nedi til fisken:-)

Hehe nei er det noen som må ned i akvariet med neven så er det som regel jeg så må det :lol: