Jump to content

H&S 200-2x1260 skummer selges

Recommended Posts

H&S 200-2x1260 protein skummer selges.

http://www.hsaquaristik.de/html/insump4.html

I 2008 kjøpte jeg 2 nye eheim 1260 pumper, samt en ny impeller til skummeren. Fra produsenten sin side skal denne skummeren tåle en belastning på 3000liter, men de tar jo alltid litt i..Den er noe tilsvarende Deltec AP702. Skummeren er 59 cm høy

http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=463&produktid=91&Navn=Pakketilbud&HKatID=79

Da jeg byttet pumper tok jeg vekk pvc rørene som går mellom pumpene og selve skummeren for å gjøre skummeren enda bedre. Disse pvc rørene følger såklart med hvis man vil ha dem.

Da jeg valgte å fjerne de to pvc rørerne og satt pumpene rett på skummern ble det ikke så estetisk pent ut, men er man litt fingernem kan det bli penere. Siden at jeg har rotet litt med disse pvc rørene vil jeg ha rundt ca.2500,- for skummeren.

Jeg sender ikke skummern, siden den er såpass stor.

Bilder kan ses på medlemsalbummer.

Mvh Dan

Hei

Jeg har noen spørsmål til denne skummeren:

1. Fungerer de to pumpene også som matepumpe til skummeren? Altså fungerer de som kombinert vann og luftforsyning?

2. Ser at skummeren i originalmontering bygger 480 x 260 mm. Hva er diameteren på komplett skummer etter den modifiseringen du har gjort? Antar den nå er noe eller endel mindre?

3. Hva er maksimal øvre vannstand du kan ha? Dvs. vannstand i sumpen, kan ikke se dette spesifisert.

4. Er det ny impeller på begge pumpene eller kun på den ene?

5. Hvor gammel er skummeren?

Jeg kan være interessert, men dimensjoner avgjør om jeg får plass.

1. Det stemmer, de fungerer også som matepumper til skummeren.

2. har ikke målebånd som går rundt men det skal jeg finne ut. har lastet opp noen nye bilder i medlemsalbumet, hvor du kan se skummeren bedre.

3. hva maksimal øvre vannstand er, er jeg usikker på, nå er vannstanden ca. 20 cm opp på skummeren.

4. det er ny impeller kun på den ene pumpa. det var ikke behov for å bytte begge for 6 mnd. siden.

5. hvor gammel skummeren er jeg usikker på. jeg kjøpte den brukt, men har hatt den i ca. 1 år.

Mvh Dan