Gå til innhold

Recommended Posts

aleks    8

Jeg har aldri vært borti calcium reactors før, men har en Vertex RX-C 6D stående uåpnet og urørt. Hvilke erfaringer har dere med reaktorer i motsetning til balling? Både effektivitet og pris på å kjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
e-mu    159

For noen år siden ble det vel sagt at på store, 700+, akvarier var det mest økonomiske med kalkreaktor. Jeg kjører kalkreaktor sammen med calsium mikser. Og er fornøyd med det. Eneste ulempene jeg ser er at pH i karet synker litt, ca 0,1 grad, og at jeg får litt partikler i vannet npr jeg kjører den hardt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vegard Myrvang    164

Bruker begge deler på to forskjellige kar. 

Ulempen med kalkreaktor slik jeg ser det er at den krever mere plass, til selve reaktoren og gassflaske.

I bruk syns jeg den er enklere og trenger mindre vedlikehold.

Du har vel ca samme str på kar som meg, bruker delte pf601s og aquamedic ks1000 kalkmikser, du kan jo sammenligne fysisk str med den du har.

Min er på 10-12timer pr dag(co2).

Fyller gass 3-4 ganger pr år, det vil naturlig nok variere med hvor mye vekst du har.

Bruker arm sitt medie i fineste kornstrørrelse og vil anbefale det koster vel ca 1600 for 22kg.

Har observert at flere har trøblete med overgang ifra balkong til kalkreaktor, uvist hvorfor.

Men kanskje greit å bestemme deg tidlig.

Er og litt forskjellig str på gassflasker,5.3kg/6kg osv.

Greit å få størst mulig koster ca samme å fylle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå