Gå til innhold
aleks

Hva ønsker dere å se på saltvannsforum?

Hva ønsker dere å se på saltvannsforum  

11 stemmer

1. 1. Av disse funksjonene, hva ønsker du å se på forumet (du kan velge flere)

• Dagens kjøp og salg videreført
    • Egen kjøp og salg-modul
    • Galleri
    • Mulighet for meg å lage en blogg
      0
    • Tapatalk
    • Facebook login
    • Flere statiske sider med informasjon (spesifiser)
    • Annet (spesifiser)

Recommended Posts

aleks    8

Nå som vi har det nye forumet, skal det planlegges hva vi skal implementere. Hva ønsker dere?

Dette er ingen garanti for det blir implementert, men til flere som stemmer, større sjanse er det for de store tingene blir implementert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
e-mu    155

En funksjon som reverserer postene i en tråd, slik at siste post kommer sist. Ikke slik det var på den forrige plattformen, hvor alltid post #1 vistes først. Det blir veldig kjedelig når post #1 er veldig lang f eks i medlemmers akvarium.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
selje    314

Jeg synes at første post i en tråd skal vises først slik det alltid har vært. På forrige versjon var det et ikon som man kunne trykke på for å gå til sist leste post i tråden. Skal sjekke mulighetene for det her også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rogreef    10
1 time siden, selje skrev:

Jeg synes at første post i en tråd skal vises først slik det alltid har vært. På forrige versjon var det et ikon som man kunne trykke på for å gå til sist leste post i tråden. Skal sjekke mulighetene for det her også.

Det han sier. men syns også at Saltvannsforum kan følge utviklingen i forum verden med tanke på og logge inn med FB, egen kjøp og salg modul også syns jeg dere bør få Tapatalk for det er faktisk veldig mange som bruker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
e-mu    155
9 hours ago, selje said:

Det synes jeg er synd, vet at brukere liker færrest mulige trykk før man ser hva man er ute etter. Er man en aktiv forumbruker, så vet man hva en tråd handler om, og er ikke interessert i å se samme informasjon flere ganger, og aller mest ikke måtte trykke/scrolle unødvendig. Men det er bra at forumet går i rett retning igjen, det er nå såpass kjapt at det ikke blir noe særlig forsinkelse før man må trykke på en knapp for å se siste post.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    8
11 hours ago, Rogreef said:

Det han sier. men syns også at Saltvannsforum kan følge utviklingen i forum verden med tanke på og logge inn med FB, egen kjøp og salg modul også syns jeg dere bør få Tapatalk for det er faktisk veldig mange som bruker dette

Det skal være mulig å logge inn og linke kontoen din med facebook nå. Du kan prøve :)

Tapatalk kommer så fort jeg får flyttet den gamle tapatalk-kontoen over.

Når det kommer til kjøp og salg er det noe jeg personlig er for, men det har vært tidligere erfaring folk ikke ønsker dette (det var visstnok utprøvd tidligere uten hell). Derfor hvis det er virkelig ønske for det, så stem på kjøp og salg-modul over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    8
22 hours ago, e-mu said:

En funksjon som reverserer postene i en tråd, slik at siste post kommer sist. Ikke slik det var på den forrige plattformen, hvor alltid post #1 vistes først. Det blir veldig kjedelig når post #1 er veldig lang f eks i medlemmers akvarium.

Det er standard første post starter først, så tror ikke vi kan globalt endre på det. En type for hurtigsorter kan være mulig å implementere (kan ikke love, men vi skal se på det)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eagle    629

Jeg finner ingen funksjon for å lagre endringer i gamle innlegg.

Eksempel; tenkte å legge til oppdatert fiskeliste i min medlemstråd, men finner ingen lagringsknapp.

• Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    8
1 time siden, Eagle skrev:

Jeg finner ingen funksjon for å lagre endringer i gamle innlegg.

Eksempel; tenkte å legge til oppdatert fiskeliste i min medlemstråd, men finner ingen lagringsknapp.

skal være å klikke på endre også står det lagre under. Kan du prøve igjen, og evt referere til hvilke innlegg du ikke får lagret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eagle    629

Prøver å endre første post i denne tråden.

Det finnes to valg; "avbryt" eller "edit topic"

Intet valg ala "lagre endringer"

Dette er jo et gammelt innlegg, for jeg ser jeg kan endre i nyere innlegg, f.eks i det siste skapt i går.

Er det en deadline for endring kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    8
23 minutter siden, Eagle skrev:

Prøver å endre første post i denne tråden.

det fonnes to valg; "avbryt" eller "edit topic"

intet valg ala "lagre endringer"

dette er jo et gammelt innlegg, for jeg ser jeg kan endre i nyere innlegg, f.eks i det siste skapt i går.

Er det en deadline for endring kanskje?

Ja, jeg tror det er en deadline som tuller her. Der ser ut som å endre datoen for åpning til i dag fungerte. Kan du prøve å endre tråden din nå?

Edit topic er korrekt for tråder, save for poster :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
GauteG    222

Det er nok litt spesielt når du endrer første post i en tråd, da denne også inneholder navnet på hele tråden. Tidligere kunne man ikke endre Topic, men "alle andre" poster kunne editeres. Jeg vil tippe at det i den nye versjonen av forumet nå også er lov til å endre Topic - altså tittel på første post.

Edit Topic for første post, Save/Lagre for alle andre poster.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    8
7 minutter siden, GauteG skrev:

Det er nok litt spesielt når du endrer første post i en tråd, da denne også inneholder navnet på hele tråden. Tidligere kunne man ikke endre Topic, men "alle andre" poster kunne editeres. Jeg vil tippe at det i den nye versjonen av forumet nå også er lov til å endre Topic - altså tittel på første post.

Edit Topic for første post, Save/Lagre for alle andre poster.

Generelt sett skal det ikke være tillat å endre eldre enn 15 min gamle poster :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    8
10 minutter siden, Eagle skrev:

Fikk da som følger:

noe gikk galt

feilkode EX0

Formateringen din kanskje? Skal se på det. Det blir noen problemer med gamle poster vi bare må løse :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eagle    629

Første forsøk ble gjort på PC med explorer, deretter diverse forsøk på iphone via safari, nå til slutt fungerte det på Mac med Safari.

Umiddelbart kan dette være tilfeldigheter, men nå er i alle fall fiskeliste lagt til i første post:D.

• Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    8
3 minutter siden, Eagle skrev:

Første forsøk ble gjort på PC med explorer, deretter diverse forsøk på iphone via safari, nå til slutt fungerte det på Mac med Safari.

Umiddelbart kan dette være tilfeldigheter, men nå er i alle fall fiskeliste lagt til i første post:D.

Jeg tror det enten er formateringen eller datoformatet. Jeg skal grave litt i problemet. Opplever du eller andre problemet igjen, så gi beskjed :) Heldigvis ser det ikke ut som det er et problem som skjer på nye poster.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    8

Er det noen som opplever at design / template på forumet forsvinner og det bare blir tekst? I såfall gi beskjed slik jeg får sett på cachingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    8

Skjer det igjen, så gi beskjed enten her eller på saltvannsgruppa. Skal prøve en annen cache-motor hvis det skjer igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
e-mu    155

Hvor skal disse Edit topic og Save 'knappene' være, finner ingen av de. OK, der så jeg "Endre" i denne posten, men den vil altså ikke være tilgjengelig mer enn 15 minutter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    8
8 minutes ago, e-mu said:

Hvor skal disse Edit topic og Save 'knappene' være, finner ingen av de. OK, der så jeg "Endre" i denne posten, men den vil altså ikke være tilgjengelig mer enn 15 minutter!

Ja, tanken er å la endring være åpen noen minutter slik det skal være mulig å rette opp i feil. Vi kan godt utvide tiden hvis det er interessant, men prøver å unngå at ting skal bli endret i lang tid etterpå :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå