Gå til innhold
Eagle

SF Dead or Alive???

Recommended Posts

Sven-Egil    263

Beklager sent svar, litt mye som skjer om dagen...

Om dere kan fikse forumet er det mer en supert 😊

Så jeg sier kjør på 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eagle    629

Flott Sven-Egil!

Leste referatet for et par dager siden.

Med tanke på at regnskapet ikke lå der, men du skriver "kjør på" over; kan vi da konkludere at det finnes økonomi til å fikse forumet og drifte dette fremover?

Og at det er vilje til å gjøre dette?

Hvis ja så bør vi alle bidra til å promotere forumet/klubben, oooog selvfølgelig betale kontigent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rags    10

Fra da jeg jobbet med salg av saltvanns utstyr og levende husker jeg at de mest kunnskapsrike kundene var de som kjøpte bøker. Start med bøkene til Julian Sprung. De er gull verdt.

Jeg vil tro at de mer kunnskapsrike forumbrukerne ble lei av de samme trådene gang på gang.

Om det er kunnskap man ønsker så start tråder basert på bøker. Diskuter innholdet i bøkene med referanse til egne prosjekter.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=julian+sprung&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xjulian+sprung+book.TRS0&_nkw=julian+sprung+book&_sacat=0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sven-Egil    263
Flott Sven-Egil!

Leste referatet for et par dager siden.

Med tanke på at regnskapet ikke lå der, men du skriver "kjør på" over; kan vi da konkludere at det finnes økonomi til å fikse forumet og drifte dette fremover?

Og at det er vilje til å gjøre dette?

Hvis ja så bør vi alle bidra til å promotere forumet/klubben, oooog selvfølgelig betale kontigent.

Vi har penger på bok 😉

Og vilje er der, om vi i tillegg får hjelp av folk med riktig kompetanse og vilje, da bør mye være gjort.

Ingen klubb eller forum kan få til ting uten bidrag fra andre utenfor styret.

Så alle bidrag og hjelpende hender er ikke bare velkommen, men faktisk nødvendig.

Det varmer selvsagt at flere her signaliserer at de både kan hjelpe og ønsker å hjelpe 😊😊😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
e-mu    155
Så fint da. Finnes det en liste over hva folk faktisk ønsker av funksjoner?

Jeg tror at det viktigste er at de funksjoner som er der i dag faktiskt virker, slik som at man ikke får feilmelding når man poster innlegg (denne tråden), at alle bilder som en gang var i tråden faktisk er der, at man kan legge inn i gamle tråder uten feil(også bilder), se http://saltvannsforum.no/forum/forum/saltvannsforum/tips-og-ønsker-til-saltvannsforum/462415-rapporter-bugs-på-forumet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    8

Tapatalk er savnet.

Taptalk tar 5 minutter å implementere. Siden dette er et relativt ukomplisert forum med lite design og spesialfunksjoner hadde det å flyttet til IPB, taptalk og en midlertidig testserver tatt en helg å få til med mindre det faktisk er så store databaseproblemer det kreves manuell jobb. Det er dog ikke så vanskelig å programmere et egent import script som gjør mye av jobben, men vil tro det skal gå relativt smertefritt :)

Har sendt Sven-Egil / selje PM med spm om tillatelse til å utføre arbeid så ligger på deres bord. Uansett om de bestemmer seg for å motta hjelp eller ikke, så er sikkert ønskelister fra brukerne velkommen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vegard Myrvang    163

Like er vel faktisk der allerede.

Ønsker meg en lettvinn løsning på opplasting av bilder, litt skeptisk til photobucket osv, en der ofte gamle innlegg som mangler bilder pga linkene ikke funker lengre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rogreef    10

Jeg eg gjerne med og betaler kontigent for at Forumet skal leve men da må det gjøres noe med alle bugs, få en bedre løsning med kjøp og salg og få forumet opp og gå 100%

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    8
Like er vel faktisk der allerede.

Ønsker meg en lettvinn løsning på opplasting av bilder, litt skeptisk til photobucket osv, en der ofte gamle innlegg som mangler bilder pga linkene ikke funker lengre.

Et type galleri hvor du kan lage ditt eget album?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    8
Jeg eg gjerne med og betaler kontigent for at Forumet skal leve men da må det gjøres noe med alle bugs, få en bedre løsning med kjøp og salg og få forumet opp og gå 100%

Tenker du at det fungerer dårlig med å kjøpe og selge i tråder, og ønsker mer en dedikert modul for kjøp og salg? Hva mener du mangler med dagens kjøp og salg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    8
Er det blitt gjort arbeid på forumet nå ? Endel aktivitet og lite klaging på feilmeldinger

Hm fekk feilmelding når jeg postet nå.

Ja det skjer noe :) Jeg har tatt en testmigrering i går / i dag på nye servere, som fungerte bra, så hvis alt går som planlagt håper jeg vi kan se det komme live om ikke for lenge.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
selje    314

Dvs at det ikke gjøres noe med vBulletin (slik forumet er i dag) men at det jobbes med en helt ny plattform.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eagle    629

Dere skal ha så mange takk for den innsatsen dere bidrar med nå Selje og aleks.

Vi menige brukere merker eller bør ha merket at forbedringer og feilfiks skjer i kulissene.

Veldig spent og optimistisk på resultatet.

Nå må vi andre bare bruke forumet og spre budskapet til våre medakvarister at ting begynner å falle på plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå