Gå til innhold
Simonsen

Corals.no?!

Recommended Posts

solavi1    10

hei

corals. no driver nok salg til forbruker før 2013 er over:lol::lol:

når prisen blir MINST dobbel så mye i butikk , selges det mye mindre.

butikkene sitter inne med for mye koraller og vil ikke ha flere:roll:

og en i drammen selger seg tom på koraller under 3 dager:shock:

trur jeg da.....men lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
xtian    10

Var nettopp innom Jan Holt og så sendingen fra corals. Plukket meg ut flere god biter. Priser fra ca 500 til 1100 er billig synes jeg. Jeg kan ikke huske noensinne å ha kjøpt koraller billigere en det, utenom mini fragz da - noe jeg synes er waste of money og ikke gidder kjøpe mer. Tok ett mobil bilde og.. lurer på om jeg kan få det inn her. just a minute..

OG jeg bor så nærme at jeg vil alltid bli først til mølla!!! 8-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
corals.no    30
corals. no driver nok salg til forbruker før 2013 er over:lol::lol:

når prisen blir MINST dobbel så mye i butikk , selges det mye mindre.

butikkene sitter inne med for mye koraller og vil ikke ha flere:roll:

og en i drammen selger seg tom på koraller under 3 dager:shock:

trur jeg da.....men lykke til

Kan love deg at du tar feil på flere felt i dette innlegget;) Jeg kommer ikke til å selge koraller til privatpersoner og mine forhandlere kommer ikke til å selge korallene til det dobbelte av min pris. Prisingen hos Jan Holt er tilnærmet lik den jeg hadde og Reefshop vidrefører allerede min prissetting. Jeg tilbyr butikkene koraller til priser under europeiske grossister og butikkene er positive og tar en sjangs på at lavere priser vil føre til økt salg. Nå er det opp til dere kunder å vise at det er lave priser som får dere til å handle;)

Mvh,

Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
corals.no    30
Selje all respekt men.

Når alle involverte parter, skal tjene en norsk gjennomsnittslønn + få avkastning på sine investeringer, så blir et mellomledd i norge et fordyrende mellomledd.

Dette var for meg spikern i kista for å kjøpe koraller i butikk i norge. Jeg tviler på at de etablerte butikker kommer til å halvere prisene sine over natta bare fordi de har fått allrighte tilbud av Kristian. Butikkene har "lurt" oss med overprisa koraller pga superidiotiske utenfor-EU regler i mange år nå. Hvorfor slutte med det, når folk lar seg lure? (inkludert meg)

Hadde vi vært med i EU, hadde vi kunnet kjørt til De Jong, grossister i Tyskland, henta fra TMC i England uten problemer og vi hadde hatt samme priser i norge som de andre nordiske land pga dette. Ikkefordi butikkene kjøper inn billigere, men fordi de må prise seg etter om folk faktisk synes de kan reise sjøl så får de ikke solgt noe.

Jeg nekter å tro at de som eier butikkene er noe snille samaritaner. De kjøper inn for kansje en femtedel av hva de selger det for. CITES papirer er ikke så fryktelig dyre. Lokaler+betjening + ev tap er dyrt selvfølgelig.

Men med et mellomledd som (selvfølgelig) må legges på innkjøpsprisen for å dekke lokaler+betjening+ev tap.

No way butikker får det billigere av Kristian en om de skulle kjøpt de rett fra asiatiske land med 5kr timen som standardlønn.

Kristian skal ha inntekt også og sikre sine investeringer og det forsår jeg. Men for forbrukern tror jeg prisen blir akkurat der den altid har vært.

Det blir kun frags av privatpersoner heretter for mitt vedkommende.

Dette innlegget blir nesten for dumt å kommentere. Tror du glemmer et par veldig viktige ting.

Svinn. Når jeg importerer koraller har jeg et system som er kun rettet mot de forkjellige korallene. Dette klarer ikke butikkene. Dette systemet pluss at de blir følgt opp nærmest døgnet rundt gir meg tilnærmet null svinn på mine importer. De kan selvfølgelig få det billigere hvis de importerer rimelige mainstream koraller fra Indonesia, men de mister også en ganske stor prosent av sendingen de første to ukene som igjen gir en mye høyere innkjøpspris når man regner litt større på det- og tro meg, det er helt nødvending når man driver butikk. Jeg tror, og er helt avhenig av at det skal være rimeligere å handle via meg en europeiske grossister og egene importer.

Jeg lever fortsatt på lønn fra min tidligere karriere og tar ikke ut noe som helst i lønn fra Corals.no.

Sist men ikke minst;

Det er vel ikke norske saltvannsforhandlere som bestemmer om vi er med i EU eller ikke?

God helg og tenk deg litt om før du pøser ut tankene dine;)

Mvh,

Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
corals.no    30
Var nettopp innom Jan Holt og så sendingen fra corals. Plukket meg ut flere god biter. Priser fra ca 500 til 1100 er billig synes jeg. Jeg kan ikke huske noensinne å ha kjøpt koraller billigere en det, utenom mini fragz da - noe jeg synes er waste of money og ikke gidder kjøpe mer. Tok ett mobil bilde og.. lurer på om jeg kan få det inn her. just a minute..

OG jeg bor så nærme at jeg vil alltid bli først til mølla!!! 8-)

Det var veldig hyggelig å høre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reefshop.no    10

Når jeg importerer koraller har jeg et system som er kun rettet mot de forkjellige korallene. Dette klarer ikke butikkene. Dette systemet pluss at de blir følgt opp nærmest døgnet rundt gir meg tilnærmet null svinn på mine importer. De kan selvfølgelig få det billigere hvis de importerer rimelige mainstream koraller fra Indonesia, men de mister også en ganske stor prosent av sendingen de første to ukene som igjen gir en mye høyere innkjøpspris når man regner litt større på det- og tro meg, det er helt nødvending når man driver butikk. Jeg tror, og er helt avhenig av at det skal være rimeligere å handle via meg en europeiske grossister og egene importer.

Vi i Reefshop vil bare understreke Kristians poeng og gi vår støtte...

Vi kommer ikke til og skru opp prisen viss det er det dere frykter.

Selvsagt kan vi importere fra 3part land med rimlige priser. (men husk ting tar opp mot 2 dager i frakt) Vi motar generelt dårlig forpakning, dårlig temp ikke minst halvparten av det vi først bestilte. = en del tap og sure kunder som ikke får varen.

Dette er vår hverdag som forhandler og importør.

Vi kommer til og fortsette vårt samarbeid med Corals og har bare gode ord og erfaringer med hans "produkter" og service.

Alle hans forsendelser til oss kommer til og være tilgjengelig for dere alle.

Vi jobber døgnet rundt for og få alt ut i vår nettbutikk..

Ha en fin helg

MVH

Reefshop

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig-Arne    30
Dette innlegget blir nesten for dumt å kommentere. Tror du glemmer et par veldig viktige ting.

Svinn. Når jeg importerer koraller har jeg et system som er kun rettet mot de forkjellige korallene. Dette klarer ikke butikkene. Dette systemet pluss at de blir følgt opp nærmest døgnet rundt gir meg tilnærmet null svinn på mine importer. De kan selvfølgelig få det billigere hvis de importerer rimelige mainstream koraller fra Indonesia, men de mister også en ganske stor prosent av sendingen de første to ukene som igjen gir en mye høyere innkjøpspris når man regner litt større på det- og tro meg, det er helt nødvending når man driver butikk. Jeg tror, og er helt avhenig av at det skal være rimeligere å handle via meg en europeiske grossister og egene importer.

Jeg lever fortsatt på lønn fra min tidligere karriere og tar ikke ut noe som helst i lønn fra Corals.no.

Sist men ikke minst;

Det er vel ikke norske saltvannsforhandlere som bestemmer om vi er med i EU eller ikke?

God helg og tenk deg litt om før du pøser ut tankene dine;)

Mvh,

Kristian

Har ingen problem med å forstå vinklingen med tanke på "dine levrandører", og kvaliteten på de levende produktene!

MEN hvor er den tilliten vi som kunder og potensielle kunder burde ha hatt...

IKKE er webshop/nettside oppe og går enda, har stått samme melding nå siden april mnd.

Kan faktisk ikke skjønne hvordan forhandlere som JH og Reefshop tørr/ønsker å sattse på en levrandør som corals.no

Sorry men min kritikk baseres på at man ikke ha fått tilbakemeld. på mailer,ikke svar på tlf. og ikke fulgt opp teksten på webside med beskjed om at "ny webshop kommer snart":rolleyes:

Sorry for kritikken men "forferdelig dårlig måte å vinne kunder og marked på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndréMF    211

Jeg skjønner godt at man blir frustrert når man ikke får tak en butikk, så det har jeg ingenting å si på. Min opplevelse med corals.no er helt annerledes, Kristian har strukket seg langt for å hjelpe meg, og basert på mine erfaringer hadde jeg ikke vært redd for å inngå et eventuelt samarbeid med Kristian. Regner med at de nye samarbeidspartnerne har gjort den samme erfaringen. Det at webshoppen ikke kom lenger enn den gjorde er selvfølgelig synd, men forståelig med tanke på alt det han har hatt å stri med. Selv om jeg gjerne skulle fortsatt å handle direkte fra corals.no er jeg svært fornøyd med at Norge fortsatt får nyte godt av de fantastiske korallene corals.no har klart å få etablert et leverandørnettverk til. Jeg har iallefall ikke sett lignende iløpet av min korte tid som saltvannsakvarist.

Som sagt, jeg skjønner at din opplevelse har vært frustrerende Stig-Arne, men jeg ville ikke la det bli siste ordet når min erfaring er så annerledes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig-Arne    30
Jeg skjønner godt at man blir frustrert når man ikke får tak en butikk, så det har jeg ingenting å si på. Min opplevelse med corals.no er helt annerledes, Kristian har strukket seg langt for å hjelpe meg, og basert på mine erfaringer hadde jeg ikke vært redd for å inngå et eventuelt samarbeid med Kristian. Regner med at de nye samarbeidspartnerne har gjort den samme erfaringen. Det at webshoppen ikke kom lenger enn den gjorde er selvfølgelig synd, men forståelig med tanke på alt det han har hatt å stri med. Selv om jeg gjerne skulle fortsatt å handle direkte fra corals.no er jeg svært fornøyd med at Norge fortsatt får nyte godt av de fantastiske korallene corals.no har klart å få etablert et leverandørnettverk til. Jeg har iallefall ikke sett lignende iløpet av min korte tid som saltvannsakvarist.

Som sagt, jeg skjønner at din opplevelse har vært frustrerende Stig-Arne, men jeg ville ikke la det bli siste ordet når min erfaring er så annerledes.

Om du ikke hadde allerede "rukket" å handle "dyrt utstyr" ifra Corals er jeg redd du ikke hadde hatt samme oppfatning....:lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå