Gå til innhold
MortenN

RED SEA Coral Pro salt. Noen som har testet?

Recommended Posts

Gjest Dvergkeiser   
Gjest Dvergkeiser

Jeg har brukt flere bøtter av dette saltet og har ingenting å utsette på det.

mvh

Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
robin73    42

jeg har brukt det tidligere og det er vel et bra salt jeg slutet og bruke det får de det har lit lave MG OG CA verdier men elders er det et bra salt :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jeg har brukt det tidligere og det er vel et bra salt jeg slutet og bruke det får de det har lit lave MG OG CA verdier men elders er det et bra salt :D

Er ikke det saltet som bare heter Red Sea salt du har bukt da ?

Jeg har brukt Red Sea Coral Pro i det siste og det gir meg veldig fine Mg og Ca verdier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1538Moss    98

Når en sjekker salt mot hverandre, må en være sikker på at vannet har samme "salinity", se tabell under!

tabell.jpg

Endret av 1538Moss

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haimat    134

Hei,

er det noen flere som har erfaringer med dette saltet?

Jeg har lest om at det kan sitte igjen et tynt belegg, på samme måte som D-D H2Ocean.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vladis    143

Jeg bruker det salte og har brukt det i siste halvåret. Er fornøyd og salte gyr bra resultater. Vannet eller ferdigbehandlet salt kan gy litt grumsete eller melkeaktg vann når den er ferdig blandet og det forsvinner i løpet av minutter etter den har blandet seg ut med akvarivannet. Det danner seg og en hvit belleg på blandingsdunken etter blandings men jeg har ikke brud meg noe stort da det salte er jeg veldig fornøyd med.

Jeg har gode erfaringer med det salte selv om jeg har ikke sjekket verdiene på ferdigbehandlet salt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt RS Coral Pro et års tid nå og dette har fungert greit. Nå har jeg så smått litt planer om å lage meg et halvautomatisk vannbytte system med intervall rundt 50 liter i uken. Jeg opplever og det samme som Vladis skriver at det blir et hvit belegg på både blandekar og pumper hvis ferdigblandet vann står en stund. Hva er det som skjer og skjer dette med andre salttyper og?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vegard Myrvang    163

Utfellinger, hvis du måler kh, ca, mg så vil du se at det er lavere når det har stått en stund eller hvis du bruker varmt vann.

Bruk det kort tid etter blanding så er det ikke noe problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
GauteG    222

Vil man ikke da få utfellingene i karet? Vannet vet vel strengt tatt ikke om det er i displaykaret eller i blandekaret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vegard Myrvang    163

Vannet vet jo ikke det, men blir blandet med resten av vannet i karet og da har det ikke vært noe problem hos meg med 25-30% vannbytter.

Har brukt dette saltet i 3-4 år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så å lagre dette vannet ferdig blandet i la oss si 200 - 250 liters kar over tid er ikke hensiktsmessig. Planen min var at jeg kunne ha et lager med ny blanda vann i en måned for så å skifte 50 liter i uken enkelt uten mye søl/jobb hver uke. Jeg har plass til å ha oppbevaring, men som mange andre så ønsker jeg lettest mulig vedlikehold av karet mitt og ønsker å gjøre et skippertak å blande ut 200 liter i slengen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eagle    629
Så å lagre dette vannet ferdig blandet i la oss si 200 - 250 liters kar over tid er ikke hensiktsmessig. Planen min var at jeg kunne ha et lager med ny blanda vann i en måned for så å skifte 50 liter i uken enkelt uten mye søl/jobb hver uke. Jeg har plass til å ha oppbevaring, men som mange andre så ønsker jeg lettest mulig vedlikehold av karet mitt og ønsker å gjøre et skippertak å blande ut 200 liter i slengen

Det mener jeg burde fungere helt fint uten hensyn til fabrikat salt.

Oppbevar vannet i en tett beholder, sørg for litt sirkulasjon, mål salinitet og korriger for evt fordampning før bruk, så blir dette rutine som bør være helt OK.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå